| کد خبر: 261382 |

اتحادیه اقتصادی اوراسیا و بریکس باعث توسعه اقتصادی گلستان می شوند

رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در استان گلستان گفت: اتحادیه اقتصادی اوراسیا و بریکس باعث توسعه اقتصادی گلستان می شوند و بازار کشورهای اوراسیا بهترین فرصت و بستر مناسب برای توسعه گلستان است.

تین نیوز

رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در استان گلستان گفت: اتحادیه اقتصادی اوراسیا و بریکس باعث توسعه اقتصادی گلستان می شوند و بازار کشورهای اوراسیا بهترین فرصت و بستر مناسب برای توسعه گلستان است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، ذوالفقار امیرشاهی اظهارکرد: جمهوری اسلامی ایران در روز ۲ شهریور عضو دائم بریکس شد و بریکس نمادی از ساختارسازی جدید در صحنه های منطقه ای و بین المللی است. ۴۶ درصد از نیروی کار دنیا، یک چهارم مساحت خشکی زمین، حدود ۴۰ درصد از جمعیت جهان به اعضای فعلی بریکس تعلق دارد.

وی ادامه داد: استان گلستان دروازه استراتژیک ایران به کشورهای عضو اورسیا است و می تواند نقش مهمی در پیشبرد اهداف اقتصادی و صنعتی کشورمان در بریکس داشته باشد. گلستان در محور کریدور شمال به جنوب قرار گرفته است ولی تاکنون از همه ظرفیت های آن بهره بردای نشده است.

وی افزود: منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه برون در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ توسط مجمع تشخیص مصلت نظام تصویب شد ولی تاکنون اقدمات اجرایی و زیر ساختی آن تکمیل نشده است. زیرساخت های منطقه آزاد اینچه برون باید مورد توجه قرار گیرد.

امیرشاهی بیان کرد: دسترسی به زیرساخت هایی مانند گمرک، پایانه مرزی، راه آهن بین المللی و نزدیکی به ترکمستان، قزاقستان، روسیه و کشورهای آسیای میانه و چین از ویژگی های منطقه آزاد اینچه برون ارزیابی می شود.

وی گفت: منطقه آزاد اینچه برون ۱۲ هزار هکتار است و سرمایه گذاران در منطقه اینچه برون از معافیت های مالیاتی برخوردار هستند. گلستان به شرطی که زیر ساخت های لازم را داشته باشد می تواند بستر مناسبی را در تحولات اقتصادی گروه بریکس و اورسیا رقم بزند.

وی بیان کرد: گلستان بیش از ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و هفت اقلیم آب و هوایی از ۱۳ اقلیم دنیا را دارد. گلستان در تولید ۱۵ محصول راهبردی کشور شامل کلزا، سویا، هلو، توتون و گوشت مرغ رتبه اول، گندم، چغندرقند مقام دوم، برنج، پیله تر ابریشم، میگو و پنبه رتبه سوم، ماهیان پرورشی و خاویاری رتبه چهارم و جو و زیتون رتبه پنجم کشوری را دارد.

وی خاطرنشان کرد: با این مزیت های مهم اقتصادی، مالی و ارتباطات منطقه ای که در گلستان وجود دارد می توانیم نقش بسیار ارزشمندی را در ارتباط برای بریکس داشته باشیم و این خود بستر مناسب دیگری در تحولات خارجی استان گلستان به شمار می رود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.