| کد خبر: 83971 |

ثبت بیش از هفت میلیون سفر دریایی در نوروز

تین نیوز | مسافرت های دریایی در بنادر و آبهای کشور در نوروز امسال با رشد 9 درصدی به بیش از هفت میلیون سفر رسید.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانورد اظهار داشت: نوروز امسال، هفت میلیون و 463 هزار و 269 سفر دریایی در مجموع بنادر جنوبی و شمالی کشور به ثبت رسیده است.


محمد راستاد یادآور شد: این آمار از بیست و پنجم اسفند تا چهاردهم فرودین یعنی اوج سفرهای نوروزی بوده است و عمده سفرها و گشت های دریایی و تفریحی کشور در نوروز امسال به استان هرمزگان اختصاص داشت.

این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد : پنج میلیون و 450 هزار و 250 نفر در آبهای استان هرمزگان به گشت دریایی و سفر دریایی پرداختند.

وی گفت : بیشترین ترددهای دریایی همچون سالهای گذشته در مسیر بندرعباس - قشم به ثبت رسیده است.

راستاد تصریح کرد : همچنین دیگر ترددهای دریایی در مسیر های بندرعباس - هرمز، بندر شهید باهنر- قشم، بندر آفتاب- کیش، بندر چارک- کیش و بندرلنگه - کیش انجام شده است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه گشت های دریایی در دیگر خطوط ساحلی کشور در نوروز امسال در جریان بوده است، اظهار داشت : این گشت ها در مسیرهای بندر بوشهر- خارگ، بندر گناوه- خارگ و بندر خرمشهر- بصره ، بندر خرمشهر - کویت نیز
انجام شده است.

راستاد گفت : نوروز امسال در مجموع 110 فروند لندینگ کرافت و شناور مسافربری به مسافران نوروزی خدمات ارائه دادند.

راستاد تاکید کرد: ظرفیت شناورهای مسافربری هفت هزار و 432 صندلی و ظرفیت لندینگ کرافت ها دو هزار و 400 خودرو بوده است و شش هزار و 46 صندلی به ناوگان مسافربری در آبهای استان هرمزگان اختصاص داشت.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: خوشبختانه با وجود حجم بالای ترددهای دریایی، نوروز امسال هیچ گونه سانحه دریایی گزارش نشده است.

وی تاکید کرد: سازمان بنادر و دریانوردی برای امنیت تردد شناورها و مقابله با شرایط اضطرار از آمادگی کاملی برخوردار بود.

راستاد گفت : 19 فروند شناور ناجی، شش فروند بالگرد ، یک فروند هواپیما و یک فروند هاورکرافت به منظور عملیات امداد و نجات در آماده باش کامل قرار داشت.

وی اعلام کرد : شناورهای ناجی در تمام ایام نوروز برای نظارت بر انجام سفرهای ایمن دریایی، در آب های کشور پایش های لازم را از طریق گشت های ساحلی انجام می دادند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.