| کد خبر: 207375 |

امکان پذیرش میهمانان نوروزی در رشت وجود ندارد

شهردار رشت در جلسه ویدئو کنفرانسی شهرداران کلانشهرهای کشور با تشریح اقدامات موفق انجام شده در مقابله با ویروس کرونا گفت: امسال سراسر استان گیلان و به ویژه شهر رشت، امکان پذیرش میهمان نوروزی را تا سیر نزولی منحنی اپیدمی و سرکوبی کامل ویروس کرونا ندارد.

تین نیوز

شهردار رشت در جلسه ویدئو کنفرانسی شهرداران کلانشهرهای کشور با تشریح اقدامات موفق انجام شده در مقابله با ویروس کرونا گفت: امسال سراسر استان گیلان و به ویژه شهر رشت، امکان پذیرش میهمان نوروزی را تا سیر نزولی منحنی اپیدمی و سرکوبی کامل ویروس کرونا ندارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، ناصر حاج محمدی با اشاره به اقدامات جهادی نیروهای این شهرداری در پیشگیری از ویروس کرونا اظهار کرد: شهرداری رشت در زمینه اجرای ابلاغ دور کاری پیشگام بوده و این اقدام مهم در نخستین ساعات، مورد تایید کمیسیون بهداشت شورای اسلامی این شهر نیز قرار گرفته است.

وی افزود: آیین نامه دورکاری و فرم شیفت بندی روز و شب، به بیش از ۵۰ و تا ۸۰ درصد نیروهای ستادی شهرداری ابلاغ شده است.

حاج محمدی اطلاع‌رسانی و آموزش با همکاری مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل و سازمان‌فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت از طریق ساخت ویدئو، موشن گرافیک و پخش در تلویزیون‌های شهری و فضای مجازی، طراحی و نصب بیلبورد و استندهای اطلاع رسانی و آموزش پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، ضدعفونی معابر اصلی و فرعی، محلات، پمپ های بنزین‌، رستوران ها و ادارات را از جمله اقدامات شهرداری رشت در مقابله با ویروس کرونا برشمرد.

شهردار رشت سپس پیرامون ضدعفونی معابر شهری، محلات و مراکز تجمع مردم با اشاره به دریافت دستورالعمل لازم از شبکه بهداشت و درمان استان و فرمولاسیون تولید انبوه مواد ضدعفونی برای سطح شهر، خاطر نشان کرد: این موارد با همکاری سازمان آتش نشانی و سازمان مدیریت پسماند های شهرداری رشت اجرایی شده است.

وی همچنین ادامه داد: ویروس کشی، ضدعفونی کردن معابر اصلی و مبلمان شهری و مکان های مورد تماس با دست افراد، توسط شهرداری رشت به طور مرتب و مداوم انجام می شود.

حاج محمدی ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون بهبود، درمان و انتقال بیماران به مراکز درمانی، به اهمیت امحای زباله های بیمارستانی توسط شهرداری اشاره کرد و گفت: این مهم هم شامل امحا زباله های بیمارستانی و هم تدفین بهداشتی افراد متوفی می شود که بر اساس دستورالعمل و نظارت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همکاری شبکه بهداشت و سازمان آرامستان های شهرداری رشت، در مکانی ویژه انجام می گردد.

شهردار رشت در ادامه با اشاره به بالا بودن سطح آبهای زیرزمینی در باغ رضوان رشت افزود: با زهکشی بخشی از قطعات آرامستان، سطح ایستایی آب کاهش داده و نسبت به ساخت قبور مناسب بیماران کرونایی در عمق ۲.۵ متری اقدام شده است.

حاج محمدی همچنین با توجه به شیوع بیماری ویروسی کوید ۱۹ و افزایش مرگ و میر ناشی از آن خاطر نشان کرد: شهرداری توانسته است تاکنون با برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی ستاد پیشگیری از کرونا در استان و با همکاری نهادهای اطلاع رسانی و دستگاه های اجرایی، در بخش های مختلف نسبت به انجام وظایف خود، خوب و موفق عمل کند.

وی تعطیلی شرکت کود آلی را از جمله اقدامات مهم شهرداری در این ایام برشمرد و افزود: عملیات پردازش زباله ها و احتمال ایجاد عفونت ناشی از این پردازش آنها موجب تصمیم تعطیلی این شرکت و تبدیل آن به مرکزی برای تهیه و تولید روزانه دو هزار ماسک شده است.

این‌ مدیر شهری همچنین رایگان شدن حمل اموات از بیمارستان تا آرامستان را از اقدامات دیگر شهرداری رشت عنوان کرد و یادآور شد: این اقدام به تدبیر و دستور رئیس شورای اسلامی شهر و با هدف پیشگیری از فعالیت افراد سود جو اتخاذ شده و بر این اساس مقرر گردیده است تا هزینه یاد شده از سوی شهرداری پرداخت شود.

شهردار رشت رعایت اصل قرنطینگی در مباحث اپیدمی را از همگان خواستار شد و با اشاره به ممنوعیت سفرهای نوروزی گفت: امسال، سراسر استان گیلان و به ویژه شهر رشت، امکان پذیرش میهمان را تا سیر نزولی اپیدمی و سرکوبی کامل ویروس کرونا ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.