| کد خبر: 207255 |

زنجان از پذیرش مسافران نوروزی معذور است

استاندار زنجان گفت: در راستای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و سلامت مردم استان، نوروز امسال زنجان پذیرای مسافری نخواهد بود.

تین نیوز

استاندار زنجان گفت: در راستای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و سلامت مردم استان، نوروز امسال زنجان پذیرای مسافری نخواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، فتح‌الله حقیقی روز گذشته (۱۹ اسفند) در سومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر که با حضور روسای کمیته‌های دوازده‌گانه و فرمانداران شهرستان‌ها به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با تاکید بر پذیرش نشدن مسافر در استان زنجان تا زمان از بین رفتن این بیماری، اظهار کرد: امکانات هر استان محدود است و زنجان برای افزودن به شمار تخت‌های خود از بضاعت خیرین بهره برده و سایر استان‌ها نیز در شرایط زنجان هستند؛ به همین دلیل این استان از پذیرش مسافر تا زمان از بین رفتن بیماری، معذور است.

وی از مردم زنجان درخواست کرد که از دعوت مهمان از استان‌های دیگر خودداری کنند و از اقوام خود بخواهند به زنجان سفر نکنند، حتی کسانی که تنها بخشی از سال را در زنجان زندگی می‌کنند نیز از سفر به زنجان بپرهیزند.

این مسئول با تاکید بر اینکه پلیس استان مانع ورود خودروهای غیربومی به زنجان می‌شود، عنوان کرد: از فرمانداران شهرستان‌های زنجان می‌خواهیم بر این امر اهتمام ورزند.

حقیقی از مردم زنجان خواست به سه موضوع غلبه بر ترس، دوری از شایعات و رعایت اصول بهداشتی توجه ویژه داشته باشند، بیان کرد: بهتر است به جای ترس قوانین بهداشتی را رعایت کنیم، در این راستا اقداماتی در سطح استان انجام شده است.

نماینده عالی دولت در استان زنجان، خبر از سه برابر شدن خط تولید الکل در استان داد و افزود: در حال حاضر دو برابر قبل الکل در استان تولید می‌شود که به‌زودی این میزان به سه برابر افزایش می‌یابد.

این مسئول، از افزایش تولید وایتکس و ژل‌های ضدعفونی در استان خبر داد و ادامه داد: تامین نیازهای بخش درمان ضرورت دارد و علاوه بر عرضه برای مصارف مردم، مقداری از تولیدات نیز ذخیره می‌شود.

وی در خصوص تولید ماسک در استان، بیان کرد: روزانه ۵۰ هزار ماسک در استان زنجان تولید می‌شود. باید این موضوع را مدنظر داشته باشیم که به گفته متخصصان دو گروه باید از ماسک استفاده کنند. مبتلایان به کووید - ۱۹ و افرادی که با آن‌ها سر و کار دارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.