| کد خبر: 189758 |

ورود نخستین تور گردشگران عراقی به استان ایلام

دیپلماسی موفق استانداری ایلام در حوزه گردشگری نتیجه داد و نخستین تور گردشگران عراقی شامل 47 گردشگر وارد استان ایلام شدند.

تین نیوز

دیپلماسی موفق استانداری ایلام در حوزه گردشگری نتیجه داد و نخستین تور گردشگران عراقی شامل 47 گردشگر وارد استان ایلام شدند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، در راستای سفر اخیر قاسم سلیمانی دشتکی به کشور عراق و دیدار سرکنسول ایران در نجف اشرف با وی مبنی بر توسعه گردشگری بین استان های ایلام، نجف اشرف، المثنی و دیوانیه، استاندار ایلام تیم ویژه ای متشکل از معاون امور عمرانی استاندار، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام و فرماندار شهرستان مهران و بخش خصوصی استان را مامور سفر به کشور عراق کرد.

حاصل این سفر منجر به عقد قرارداد در زمینه ورود تورهای گردشگری عراقی به استان ایلام شد و امروز با ورود اولین تور گردشگری عراقی به استان شاهد نتیجه بخش بودن این دیپلماسی موفق در حوزه گردشگری بودیم.

بر اساس این گزارش به مناسبت تعطیلات عید سعید فطر امروز اولین تور گردشگری عراقی به تعداد ۴۷ نفر به مدت ۴ روز وارد استان ایلام شدند.

این گروه ضمن بازدید از اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری استان در راستای توسعه گردشگری سلامت از مراکز درمانی سطح استان ایلام نیز بازدید بعمل خواهند آورد.

حضور گردشگران در استان علاوه بر معرفی جاذبه های تاریخی و صنایع دستی سود آوری را نیز برای بخش خصوص به همراه خواهد داشت.

 شاخص های ایلام در زمینه توسعه فناوری اطلاعات

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، استان ایلام سال ۹۷ با ضریب ۸۰/۴۷ صدم درصد رتبه دوم ضریب نفوذ همراه اول را در بین استان های کشور به خود اختصاص داد.

بر اساس همین گزارش استان ایلام ضمن اینکه رتبه ۶ را در بین استان های کشور از نظر ضریب نفوذ اینترنت پهنای باند سیار به خود اختصاص داده است در شاخص مهم IDI (شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات) رتبه اول در بین استان های غرب کشور و رتبه ۱۳ در بین کل استان های کشور (بالاتر از میانگین کشوری) را بدست آورده است.

بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در استان وجود دارد که از این میزان تمام شهرهای استان بعلاوه ۸۰ درصد روستاهای استان دارای ارتباط هستند.

۸۵ روستا از اینترنت ADSL برخوردار است و ۲۴۰ روستا در قالب فاز یک صاحب اینترنت بیسیم پرسرعت شده اند و در تعداد ۲۲۶ روستا نیز در قالب فاز ۲ پروژه use در دست اقدام است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.