| کد خبر: 172381 |

◄ کاهش ارزش ریال باعث افزایش گردشگری خارجی نخواهد شد

یک فعال گردشگری مطرح کرد: در ایران ۴هزار آژانس مسافرتی وجود دارد که این تعداد برای گردشگری مخرب است.

تین نیوز

یک فعال گردشگری با رد این موضوع که با کاهش ارزش ریال مقابل دلار تقاضای گردشگر خارجی به کشور افزایش خواهد یافت، توضیح داد: سفرهای خارجی‌ها به ایران نیز افزایش پیدا نخواهد کرد زیرا آنچه مانع ورود گردشگران خارجی است فشارهای سیاسی شدید علیه ایران است. 

امیرحسین جعفری با بیان این‌که شرایط اقتصادی کنونی در کشور و وضعیت معیشتی طاقت‌فرسا که گریبان‌گیر اکثر خانوارهای کشور شده، مسلم است که تخصیص ارز به بخش گردشگری از اولویت‌های آخر دولت است، گفت: با نگاه واقع‌بینانه وقتی این را در نظر بگیریم که عده‌ای توان تامین مایحتاج اولیه زندگی خود را ندارند و برخی برای تهیه دارو بیش از گذشته دچار مشکل شده‌اند، مشخص است که دولت توانایی اداره چنین اموری را ندارد، چه برسد به برنامه داشتن برای صنعت گردشگری.

وی در ادامه افزود: وقتی دولت در تامین ارز با مشکل مواجه است چطور می‌تواند برای بخش گردشگری و سفر خانوارها ارز دولتی اختصاص دهد؟ بنده به‌عنوان فعال صنعت گردشگری دچار ضرر و زیان جبران‌ناپذیری شده‌ام اما نمی‌توان با توجه به شرایط موجود از دولت انتظار داشت برای بخش گردشگری برنامه‌ای جهت تخصیص ارز حمایتی داشته باشد.

این فعال گردشگری عنوان کرد: در آینده با توجه به شرایط جاری به‌طور قطع میزان سفرایرانی‌ها به خارج از کشور با کاهش چشمگیری روبه‌رو خواهد شد و مطمئنا سفرهای هوایی داخلی نیز به‌دلیل افزایش قیمت بلیت هواپیما کاهش خواهد یافت. هم‌چنین هتل‌های پنج ستاره نیز مسافران ایرانی خود را از دست خواهند داد و از این جنبه نیز به صنعت گردشگری آسیب وارد خواهد شد.

 جعفری بحث افزایش  سفرهای خارجی به ایران را رد کرد و افزود: سفرهای خارجی‌ها به ایران نیز افزایش پیدا نخواهد کرد زیرا آنچه مانع ورود گردشگران خارجی است فشارهای سیاسی شدید علیه ایران است. وقتی مهر ورود به ایران در گذرنامه افراد خارجی امتیاز منفی محسوب شده و شانس سفر به برخی کشورها را از دست می‌دهند، مطمئنا در چنین شرایطی هیچ گردشگر خارجی این ریسک را نمی‌کند که با هزینه‌ای هر قدر ناچیز به ایران سفر کند اماویزای ورود به برخی کشورها نظیر آمریکا و کانادا را دریافت نکند.

او به تعدد ایرلاین و آژانس‌های هوایی اشاره کرد و گفت: با کمی تحقیق درباره صنعت گردشگری کشورهای دیگر متوجه خواهیم شد ایران تعداد زیادی ایرلاین و آژانس مسافرتی دارد و از این حیث در دنیا بی‌نظیر است. در ایران ایرلاین‌های زیادی وجود دارد که برخی از آن‌ها با دو و یا سه فروند هواپیمای دست‌دوم فعال شده‌اند، این درحالی‌است که در هیچ جای دنیا به این صورت نیست.

وی ادامه داد: به‌طور مثال لوفت‌هانزا دارای چندصد هواپیماست. آن‌وقت استاندار اصفهان در سخنرانی خود می‌گوید اصفهان تا ایرلاین نداشته باشد پیشرفت نخواهد کرد. پس نیویورک هم چون ایرلاین ندارد پیشرفت نکرده است؟ در دنیا شرکت‌های حمل‌ونقل ملی وجود دارند و ما هم باید ایران‌ایر و یا هواپیمایی ماهان را به‌عنوان ایرلاین دوم تقویت کنیم. نباید تا این اندازه ایرلاین و آژانس گردشگری داشته باشیم.

منبع: هفته نامه حمل و نقل

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.