| کد خبر: 164959 |

◄ ۱۰ هزار میلیارد تومان، گردش مالی مسافران نوروزی

تقاضای سفر ساعت کار قطارها، پروازها، کشتی‌ها و اتوبوس‌ها را در نوروز افزایش داد نه عملکرد سازمان‌ها.

تین نیوز

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، از گردش مالی ۱۰ هزار میلیارد تومانی از مسافران نوروزی خبر داد و گفت: تقاضای سفر ساعت کار قطارها، پروازها، کشتی‌ها و اتوبوس‌ها را در نوروز افزایش داد نه عملکرد سازمان‌ها.

به گزارش تین‌نیوز، محمد محب‌خدایی گفت: ازدیاد تعداد و ساعت کار قطارها، پروازها، کشتی‌ها و اتوبوس‌ها به دلیل نیاز مردم بوده است و اگر راه جدیدی احداث‌شده به خاطر گردشگری و نیاز مسافران بوده نه خود وزارت راه.

او در ادامه گفت: آمار و تأثیر گردشگری گم‌شده است. ما باید واقعیت‌ها را جلوه بدهیم، نباید آن‌ها را پنهان کنیم و نادیده بگیریم.

محب‌خدایی به تأثیر گردشگری در تمام مشاغل و اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت:  وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها  باید هنگام توسعه زیر ساعت، تنظیم برنامه‌ها و مقررات، جامعه بزرگ گردشگر و نیازهای آن را در نظر بگیرند .

معاون گردشگری گفت: اینکه در نوروز تعداد قطارها، پروازها و ناوگان جاده‌ای افزایش پیداکرده به خاطر سفر مردم بوده است، ولی متأسفانه هنگام دادن آمار و برنامه‌ریزی این تأثیر نادیده گرفته می‌شود..

او به ضریب اشغال 53 درصدی هتل‌ها اشاره کرد و گفت: اگر فقط این رقم به ۶۵ درصد برسد نزدیک به ۱۲۰ تا ۱۴۰ هزار شغل ایجاد می‌شود.

محب‌خدایی به درباره اشتغال‌زایی گردشگری گفت: این اشتغال‌زایی را باید در شغلی که برای راننده تاکسی و اتوبوسی ، کارکنان رستوران‌ها، هتل‌ها، قطارها و پروازها و در کل هر نفری که به بخش‌های خدماتی اضافه‌شده دید.

معاون گردشگری به آمار پرواز گردشگران اشاره کرد و گفت: خراسان رضوی با 6 میلیون جمعیت  ۱۷۶ سورت پرواز دارد، آذربایجان شرقی نیز با سه میلیون نفر جمعیت ۴۵ سورت پرواز دارد و جزیره‌ای مثل کیش با ۳۰ هزار سکنه، ۱۶ هزار سورت پرواز دارد که همه این‌ها به خاطر ترددها و سفر گردشگران به این مناطق است.

او  گفت: به‌طور مثال اگر گردشگری را از شهری مثل مشهد حذف کنند، تعداد پروازهای آن کم می‌شود و شاید تعداد قطارهایی که به این شهر تردد دارد به دو رام در روز برسد.

محب خدایی گفت: اگر میانگین اقامت مسافران در نوروز ۳.۸ شب در نظر گرفته شود، نزدیک به ۲۰ میلیون نفر به سفر رفته‌اند که اگر هر نفر دست‌کم ۵۰۰ هزار تومان خرج کرده باشد، ترنور مالی ۱۰ هزار میلیارد تومان به دست می‌آید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.