| کد خبر: 163919 |

◄ 30 درصد صندلی اتوبوس‌های خراسان رضوی خالی ماند

میزان جابه‌جایی مسافر توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای خراسان رضوی نسبت به مدت مشابه کاهش دو درصدی داشته است.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی از استقبال 70 درصدی از  ناوگان عمومی حمل‌ونقل جاده‌ای در این استان  خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، جواد وحدتی‌فرد گفت: میزان جابه‌جایی مسافر توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای خراسان رضوی نسبت به مدت مشابه کاهش دو درصدی داشته است.

او افزایش استفاده از خودروی شخصی در سفرها را عامل اصلی  عدم استقبال از ناوگان حمل‌ونقل عمومی عنوان کرد و گفت: تعطیلات نوروز برخلاف دیگر اوقات سال که سفرهای کاری یا تحصیلی در آن انجام می‌شود، زمان سفر با خانواده است و استفاده از خودرو شخصی جزو ذات تفریح است و در تعطیلات همه کشورهای جهان رخ می‌دهد.

وحدتی‌فرد،  افزایش رفاه نسبی مردم برای خرید خودرو در کنار افزایش تولید خودرو را عاملی دیگر دانست و گفت: باوجود عدم افزایش قیمت بلیت اتوبوس در سال 97 استقبال خوبی از سوی مردم صورت نگرفت و حدود 30 درصد صندلی‌ها خالی ماند.

معاون اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی تصریح کرد: نوروز امسال چهار هزار و 600 دستگاه خودروی ناوگان عمومی جاده‌ای شامل هزار و 500 دستگاه اتوبوس، 150 دستگاه اتوبوس وی.آی.پی، هزار و 600 دستگاه مینی‌بوس و هزار و 350 دستگاه سواری کرایه به مسافران نوروزی در خراسان رضوی خدمات ارائه می‌کردند.

در سفرهای نوروزی امسال  از 25 اسفند گذشته تا پایان سیزدهمین روز فروردین جاری 13 میلیون و 438 هزار و 672 مسافر نوروزی وارد خراسان رضوی شدند. در این مدت یک‌میلیون و 59 هزار و 80 نفر با ناوگان عمومی حمل‌ونقل جاده‌ای، 367 هزار و 942 نفر با قطار، 237 هزار و 386 نفر با هواپیما و 11 میلیون و 774 هزار و 264 نفر با خودرو شخصی به این استان سفر کردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.