| کد خبر: 160008 |

◄ تاثیر ترامپ برگردشگری ایران

آثار رفتار هیجانی و غیرعقلانی رئیس‌جمهوری آمریکا بر گردشگری ایران مشهود است. هرچند که آمارها نشان از رشد قابل‌قبول گردشگری دارد، اما جذب گردشگر در شرایط حاضر کار بسیار دشواری است.

تین نیوز

در حاشیه برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری در خصوص سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت گردشگری ایران گفت: قوانین سرمایه‌گذاری خارجی در ایران یکی از مترقی‌ترین قوانین است و به سرمایه‌گذارانی که در ایران فعالیت کنند ویزای ۳ ساله مالتیپل (ویزا با امکان ورود و خروج متعدد) تعلق خواهد‌گرفت.

سعید اوحدی افزود: امنیت سرمایه‌گذار در قوانین قید و اعلام شده است که همان رفتاری را با سرمایه‌گذار خارجی باید کرد که با سرمایه‌گذار ایرانی داریم. سرمایه‌گذار خارجی می‌تواند سود سرمایه خود را با ارز خارجی از کشور خارج کند. هر اختلافی که در طول مسیر ایجاد شود، سرمایه‌گذار خارجی می‌تواند این موضوع را به عنوان حکمیت در مجامع بین‌المللی قضایی مطرح کند.

وی ادامه داد که در حوزه تسهیلات بانکی نیز باید مسیرها کوتاه شود. او گفت: «یک میلیارد دلار پروژه مصوب گردشگری تحویل داده شده که ۶۴ میلیون دلار از آن در ۷ پروژه جذب شده و توسط سرمایه‌گذار خارجی به بهره‌برداری رسیده یا می‌رسد؛ مانند هتل ۵ ستاره‌ای که در مشهد توسط سرمایه‌گذار کویتی بهره‌برداری می‌شود یا هتل‌هایی که توسط عمانی‌ها ساخته خواهد شد»

معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری گفت: «همیشه گردشگری در امور گمرکی محروم بوده و نتوانسته از معافیت‌های گمرکی استفاده کند اما از این به بعد تجهیزاتی که مختص به گردشگری باشد برای ورود آنها معافیت گمرکی درنظر گرفته خواهد شد.»

اوحدی در بخش دیگری از سخناننش درمورد تاثیر رفتار رئیس‌جمهور آمریکا بر گردشگری در ایران توضیح داد: «‌در مقطعی پس از برجام رونق جدی با سفر هیات‌های خارجی در این بخش صورت گرفته بود. حتی برخی از کشورها ریسک سفر و سرمایه‌گذاری در ایران را کنار گذاشتند اما در یک‌سال گذشته با تغییرات در حوزه استکبار جهانی و نوع رویکرد در عهدشکنی، حرکت استراتژی ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی اتفاق افتاد که تاثیرات خود را بر جذب گردشگر و سرمایه‌گذار خارجی گذاشت.»

او خاطرنشان کرد: آثار رفتار هیجانی و غیرعقلانی رئیس‌جمهوری آمریکا بر گردشگری ایران مشهود است. هرچند که آمارها نشان از رشد قابل‌قبول گردشگری دارد، اما جذب گردشگر در شرایط حاضر کار بسیار دشواری است. ما امیدواریم در سال تولید و اشتغال، صنعت پیشران گردشگری، بهره‌برداری بسیاری از پروژه‌ها را در پی داشته باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.