| کد خبر: 222245 |

شاخص بزرگراهی کردستان ۲ برابر افزایش یافت

معاون ساخت و توسعه راه‌های مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون با اقدامات انجام گرفته، شاخص بزرگراهی در استان با افزایش ۲ برابری همراه بوده است.

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه راه‌های مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون با اقدامات انجام گرفته، شاخص بزرگراهی در استان با افزایش ۲ برابری همراه بوده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، عرفان مرادی با بیان اینکه در این مدت ۱۵۷ کیلومتر بزرگراه در کردستان احداث شد،  اظهار داشت: این میزان بزرگراه اجرا شده عمدتا در مسیرهای سنندج - سقز در قالب کریدور شمال - جنوب، سنندج - دهگلان و سنندج - مریوان با هزینه ۶۰۰ میلیار تومانی بوده است.

وی اضافه کرد: با انجام این اقدامات شاخص بزرگراهی استان با رشد ۲ برابری از ۱۱ درصد به ۲۲ درصد رسید تا این زیرساخت‌ها به عنوان عنصری مهم در تحقق توسعه پایدار این استان نقشی بیش از گذشته ایفا کند.

معاون ساخت و توسعه راه‌های مدیرکل راه و شهرسازی کردستان افزود: ارتقای شبکه راه‌های استان از فرعی به اصلی و اصلی به بزرگراه از جمله اولویت‌های هدف‌گذاری شده دولت در این استان است.

وی یادآور شد: هم اکنون در استان عملیات اجرایی به منظور ارتقای راه‌ها و بهبود سطح برخورداری در حوزه‌های راه اصلی، فرعی و بزرگراهی با جدیت و تلاش مجموعه همکاران، مشاوران و پیمانکاران بومی در حال انجام است.

مرادی تاکید کرد: این اداره کل هم اکنون احداث ۱۹۸ کیلومتر بزرگراه و ۸۰ کیلومتر راه اصلی را در دستور کار خود قرار داده که با اتمام این برنامه شاخص‌های حوزه راه در این استان به میانگین فعلی کشور می‌رسد.

وی گفت: برای اتمام این طرح‌ها یک هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است که اکنون در حوزه بزرگراهی و راه اصلی ۱۶ طرح در قالب ۲۵ قطعه به طول ۲۷۸ کیلومتر شامل ۱۹۸ کیلومتر بزرگراه و ۸۰ کیلومتر راه اصلی در دست پیمان قرار دارد.

مرادی تاکید کرد: از جمله طرح‌های در حال اجرای بزرگراهی این استان شامل تعریض گردنه صلوات آباد، احداث جاده جدید سنندج به مریوان، طرح کریدور شمال جنوب در مسیرهای کامیاران، سنندج، دیواندره و سقز است.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز فرعی و عریض است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.