| کد خبر: 251023 |

جانباختگان تصادفات رانندگی در عراق نصف ایران به‌دلیل برخورداری از "خودروهای ایمن"!

رئیس پلیس راهور گفت: در عراق اصلاً گواهینامه رانندگی وجود ندارد و هرکسی که رانندگی بلد باشد از خودرو استفاده می‌کند؛ تصادفات عراق ۳.۵برابر ایران است اما کشته‌های تصادفات عراقی‌ها نصف ایرانی‌ها است و این موضوع تنها به‌دلیل خودروهای ایمن است! ​

تین نیوز

رئیس پلیس راهور گفت: در عراق اصلاً گواهینامه رانندگی وجود ندارد و هرکسی که رانندگی بلد باشد از خودرو استفاده می‌کند؛ تصادفات عراق ۳.۵برابر ایران است اما کشته‌های تصادفات عراقی‌ها نصف ایرانی‌ها است و این موضوع تنها به‌دلیل خودروهای ایمن است!

​به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم ، سردار سید کمال هادیانفر؛ رئیس پلیس راهور امروز در همایش بانوان فرهنگ‌یار ترافیک اظهار کرد: همه 3 عامل انسان، راه و وسیله را دخیل در تصادفات می‌دانند اما باید بگویم که 5 عامل دخیل در تصادفات است؛ مدیریت و آموزش را هم باید به 3 عامل دیگر اضافه کرد.

وی افزود: سیاست‌گذاری‌ها، نقش‌ها و تأمین منابع را در قانون لحاظ کرده‌اند اما کافی نیست؛ در قانون پیش‌بینی شده است شورای‌عالی ایمنی به‌ریاست رئیس جمهور برگزار شود.

رئیس پلیس راهور تصریح کرد: در عراق اصلاً گواهینامه رانندگی وجود ندارد و هرکسی که رانندگی بلد باشد از خودرو استفاده می‌کند؛  تصادفات کشور عراق 3ونیم برابر ایران است اما کشته‌های تصادفات عراقی‌ها نصف ایرانی‌ها است و این موضوع تنها به‌دلیل خودروهای ایمنی است که دارند.

هادیانفر متذکر شد: سالانه در تصادفات بیش از 17 هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند، اگر یک نفر در تصادفات جان خود را از دست بدهد 8.3 میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می‌شود.

وی گفت: طرح "بانوان فرهنگیار ترافیک" که از سال 98 تاکنون اجرا شده است، 18 درصد تصادفات را کاهش داده است و این اعداد و ارقام نشان‌دهنده تأثیرگذاری طرحهای همیاری پلیس است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.