| کد خبر: 246836 |

توضیح پلیس درباره برخورد با موتورسوارانی که بار نامتعارف حمل می کنند

رییس پلیس راهور تهران بزرگ درباره برخورد با موتورسیکلت هایی که بار نامتعارف حمل می کنند، توضیح داد.

تین نیوز

رییس پلیس راهور تهران بزرگ درباره برخورد با موتورسیکلت هایی که بار نامتعارف حمل می کنند، توضیح داد.

به گزارش تین نیوز، سردار محمد حسین حمیدی رییس پلیس راهور تهران بزرگ  درباره وانت بارهایی که در سطح شبکه معابر با سد معبر مانع تردد سایر خودروها می شوند، گفت: میزان توقیف این خودروها بازدارندگی لازم را نداشت با هماهنگی با مرجع قضایی توانستیم توقیف یک ماهه را برای این خودروها عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: با این اقدامات ما می توانیم با افرادی که در حاشیه بزرگراه ها و خیابان ها اقدام به سد معبر می کنند برخورد کنیم. این طرح از ۲۰ روز گذشته در حال اجراست تا در روزهای پیک ترافیک در روزهای آینده با مشکل مواجه نشویم.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه در مواقعی که با پیک ترافیک مواجه هستیم و پلیس اقدام به محدودیت های تردد می کند، فرمان پلیس مقدم است، گفت: ما دوربین ها در حال رصد معابر هستیم و می بینیم که خودروها پشت سرهم هستند اما ضمن اینکه پشت سر هم هستند بین خطوط هم نیستند چراکه خط کشی معابر مشکل دارد.

سردار حمیدی با بیان اینکه خط کشی معابر شهری استاندارد نیست، تصریح کرد: در حوزه معاونت حمل و نقل شهری نیز این موضوع را قبول داشته و پذیرفته اند که خط کشی های معابر استاندارد نیست اما برای اصلاح و نگهداشت آن نیاز به هزینه است.

رییس پلیس تهران بزرگ همچنین درباره ساماندهی وانت بارهایی که در نقاط مرکزی شهر اقدام به باربری می کنند، گفت: وقتی متولی بار را از شهرداری سلب می کنیم و به یک صنف می دهیم بنابراین تصمیم گیری ها دچار اختلال می شود و این عقب افتادگی ها متاسفانه وجود دارد.

وی ادامه داد: ما اول باید متولی را براساس قانون اصلاح کنیم قانون هم متولی این کار را اعلام کرده است و باید براساس قانون پیش برویم.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ همچنین درباره برخورد با موتورسیکلت هایی که اقدام به حمل بار نامتعارف می کنند، خاطرنشان کرد: ما فعلا در حوزه برخوردی و اقدامات سلبی همین دو طرح توقیف های ساعتی و موتوریار را داریم و باتوجه به اینکه ممکن است معیشت مردم و افرادی که از این طریق روزی به دست می آورند دچار مشکل شود تا زمانی که به کسی آسیبی وارد نشود احتیاط می کنیم. اما در صورت بروز تخلف حتما براساس قانون برخورد می کنیم.

سردار حمیدی درباره معاینه فنی خودروها گفت: جریمه خودروها براساس معاینه به این صورت است که ۴ سال بعد از تولید خودرو اگر معاینه فنی تمدید نشود خودرو جریمه خواهد شد اما پیش از این زمان خودروها به صورت سیستمی و از طریق سامانه ها جریمه نخواهند شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.