| کد خبر: 241320 |

نحوه جدید ثبت تخلف توسط دوربین

سامانه تشخیص سرعت متوسط، فعالیت خود را آغاز کرده است و دوربین‌های ثبت تخلف، میانگین سرعت حدفاصل دوربین‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند.

تین نیوز

 سامانه تشخیص سرعت متوسط، فعالیت خود را آغاز کرده است و دوربین‌های ثبت تخلف، میانگین سرعت حدفاصل دوربین‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ دوربین‌های هوشمند، تخلفات رانندگی را به شیوه جدیدی ثبت می‌کنند؛ در این شیوه جدید، رانندگانی که با رؤیت دوربین، سرعت خود را کاهش داده و پس از عبور از دوربین، مجدداً اقدام به رانندگی با سرعت غیرمجاز می‌کنند، جریمه می‌شوند.

افزایش ۳۵ درصدی تردد مسافران نوروزی در جاده‌های کشور

از 15 اسفند 1399، سامانه تشخیص سرعت متوسط، فعالیت خود را آغاز کرده است و دوربین‌های ثبت تخلف، میانگین سرعت حدفاصل دوربین‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند.

با سیستم جدید، پس از عبور یک خودرو از نخستین دوربین، ثبت ساعت و سرعت انجام و تا دوربین بعد، محاسبه زمان عبور، بر اساس سرعت قانونی لحاظ می‌شود لذا اگر راننده خودرویی با رؤیت پلیس یا دوربین بعدی سرعت خود را کاهش دهد و مجدداً افزایش سرعت غیرقانونی داشته باشد تا باعث طی شدن فاصله بین دوربین‌ها در کمتر از زمان مشخص شود، سامانه تشخیص سرعت متوسط، میانگین سرعت را محاسبه می‌کند.

دوربین‌های ثبت تخلف، علاوه بر محاسبه فاصله بین دوربین، مسافت مبداء تا مقصد را نیز محاسبه می‌کند، به طور مثال اگر فاصله 100 کیلومتری بین شهر الف تا ب در کمتر از یک ساعت که حدمجاز سرعت 100 کیلومتر بر ساعت است، طی شود، ثبت تخلف و اعمال قانون برای راننده متخلف صورت می‌گیرد.

به گفته سردار سید کمال هادیانفر؛ رئیس پلیس راهور  این سامانه در محور تهران ـ خراسان رضوی و استان‌های اصفهان، قم، شیراز، قزوین، زنجان و آذربایجان شرقی عملیاتی شده و هر روز نیز در حال توسعه است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.