| کد خبر: 210885 |

حمایت از تولید موتورسیکلت‌های برقی داخلی

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: هر شرکتی که موتورسیکلت‌های برقی داخلی تولید کند، حمایت شده و این موتور‌ها پلاک می‌شوند.

تین نیوز

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: هر شرکتی که موتورسیکلت‌های برقی داخلی تولید کند، حمایت شده و این موتور‌ها پلاک می‌شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در مورد تولید موتورسیکلت‌های برقی در کشور و حمایت از تولیدکنندگان این وسیله نقلیه گفت: آیین نامه اجرایی ماده ۸ قانون هوای پاک صراحت دارد که تولید و واردات موتورسیکلت‌های کاربراتوری در کشور به دلیل آلودگی بالایی که دارد، ممنوع است.

وی ادامه داد: از سال ۹۵ موتورسیکلت‌های کاربراتوری در کشور پلاک نمی‌شوند و طبیعی است که اکنون خدمات به آن‌ها نیز داده نمی‌شود و بیشتر مجوز‌ها برای موتور‌های انژکتوری است که البته تولید آن در کشور محدود است.

بیشتربخوانید:  ۴۰ روز به زمان وکالت نامه‌های منقضی شده خودرو اضافه شد

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: آنچه که ماده ۸ قانون هوای پاک، دولت، سازمان محیط زیست، پلیس و وزارت صنعت، معدن و تجارت از آن حمایت می‌کند، موتور‌های برقی است، زیرا نقش آن در تصادفات و حوادث بسیار پایین است.

سردار هادیانفر افزود: از سوی دیگر موتورسیکلت‌های برقی به دلیل سرعت مناسبی که دارند و به هوای شهر‌ها لطمه نمی‌زند، قابل حمایت هستند.

وی اضافه کرد: در دستورالعمل سال گذشته تاکید کردیم و به مراکز شماره گذاری ابلاغ شد که هر شرکتی که در این زمینه تولیدات داخلی داشته باشند، از آن‌ها حمایت شده و این موتور‌ها پلاک می‌شوند.

سردار سیدکمال هادیانفر افزود: پلیس از تولید این موتورسیکلت‌ها حمایت می‌کند و هر موانعی که احیانا در پلیس وجود داشته باشد و تولید کنندگان به ما اطلاع دهند، پلیس به سهم خود بلافاصله موانع را برطرف خواهد کرد.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در دستورالعمل‌ها و پیش فرض‌ها تلاش کردیم هیچ مانعی برای شماره گذاری موتورسیکلت‌های برقی وجود نداشته باشد، اما باز اگر تولید کننده‌ای دچار مشکل شد، پلیس این آمادگی را دارد تا مشکل را برطرف کند تا از سوی دیگر جهش تولید در کشوراتفاق بیافتد آن هم با رویکرد تولید موتورسیکلت‌های برقی که به نوعی با محیط زیست سازگاری دارند.

وی گفت: اکنون موتورسیکلت‌های انژکتوری که در سال ساخت مناسب تولید شده باشند، شماره گذاری می‌شوند، اما کاربراتوری‌ها پلاک نمی‌شوند.

سردار هادیانفر در پاسخ به این سوال که آیا شرکت یا تولید کننده‌ای برای راه اندازی خط تولید موتورسیکلت‌های برقی اعلام آمادگی کرده اند؟ گفت: اکنون چند کارخانه در کشور در این زمینه فعال هستند و وزارت دفاع در حاشیه تهران نیز در کارخانه‌ای موتورسیکلت‌های برقی را تولید می‌کنند علاوه براین در استان اصفهان نیز چندین کارخانه فعال هستند و تولیدات خوبی داشته اند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.