| کد خبر: 191082 |

رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد:

◄ کشته شدن ۲۵۸۴ نفر در تصادفات ٢ ماهه اول امسال

رئیس پلیس راهور ناجا از فوت ۲ هزار و ۵۸۴ نفر در دوماهه ابتدایی سال جاری به‌دلیل تصادفات رانندگی خبر داد.

تین نیوز

رئیس پلیس راهور ناجا از فوت ۲ هزار و ۵۸۴ نفر در دوماهه ابتدایی سال جاری به‌دلیل تصادفات رانندگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، کمال هادیانفر صبح امروز در نشست خبری خود با اشاره به اهمیت موضوع ترافیک گفت: در کشور ما ۳۳ دستگاه در امر ترافیک وظایفی دارند و باید با همکاری یکدیگر این معضل را برطرف کنند و موضوع ترافیک در کشورهای دیگر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، به‌طوری که سالانه بیش از یک‌میلیون نفر در تصادفات رانندگی در جهان جان خود را از دست می‌دهند.

وی بابیان این‌که عامل انسانی بیش از ۹۲درصد در شکل‌گیری حوادث ترافیکی تأثیرگذار است ادامه داد: هم‌اکنون ۹۱ درصد حمل‌ونقل کشور در جاده‌ها انجام می‌شود،این آمار موجب می‌شود تا بیش‌تر به وضعیت جاده‌ها توجه شود.

رئیس پلیس راهور ناجا بابیان این‌که هم‌اکنون ۴۱ میلیون نفر دارای گواهینامه هستند، درباره آمار تصادفات در دوماهه ابتدایی امسال گفت: بر اساس آمار پزشکی قانونی طی دوماهه امسال ۲ هزار و ۵۸۴ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند. از طرفی روزانه بین ۲۵ تا ۴۱ نفر کشته می‌شوند که از این تعداد حدود ۹ نفر کودک هستند.

هادیانفر تصریح کرد: تصادفات درون‌شهری ۴درصد و تصادفات برون‌شهری ۹درصد افزایش پیداکرده است و در تصادفات برون‌شهری ۱۸۱ نفر کاهش کشته‌شدگان را داشتیم. در دوماهه امسال ۵۴ درصد کشته‌شدگان درصحنه، ۶درصد در حین انتقال و ۳۹ درصد در مراکز درمانی جان خود را ازدست‌داده‌اند. واژگونی عامل ۲۵درصدی بروز تصادفات است که عمده دلیل آن سرعت غیرمجاز و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه است.

وی بابیان این‌که عابران پیاده ۲۱درصد کشته‌های تصادفات رانندگی را تشکیل می‌دهند گفت: در سه‌ماهه امسال ۲ هزار و ۳۶۸ راننده مقصر باعث جان‌ باختن ۳هزار و ۸۶۳ نفر شدند. از طرفی از ابتدای ماه جاری تا سوم تیرماه ۶۴ نفر در تصادفات رانندگی کشته و یک‌هزار و ۳۷۵ نفر مجروح شدند. مهم‌ترین عوامل تصادف عدم توجه به جلو، سرعت و سبقت غیرمجاز و خستگی و خواب‌آلودگی بوده است.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: ۵۹ درصد تصادفات مربوط به خودروی سواری، ۲۷ درصد موتورسیکلت، وانت‌بار هفت درصد، کامیون چهار درصد و اتوبوس یک درصد است. همچنین در محورهای استان‌های شمالی کشور ۸۲درصد کشته‌ها مربوط به عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت بوده است.

هادیانفر بابیان این‌که ۲۵ درصد تصادفات بین ساعت ۱۶ الی ۲۰ رخ می‌دهد گفت: ۲۳ درصد تصادفات نیز از ساعت ۱۲ الی ۱۶ رخ می‌دهد.

وی گفت: در سه‌ماهه ابتدایی امسال شماره‌گذاری خودروهای نو شماره ۶۰ درصد کاهش داشته است و در نقل‌وانتقال نیز با کاهش ۶درصدی روبه‌رو بوده‌ایم. از طرفی در نقل‌وانتقال موتورسیکلت ۳۸درصد افزایش و در بخش اسقاط با کاهش ۷۵درصدی مواجه بوده‌ایم.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به چاپ ۴۳۳ هزار و ۳۱۰ گواهینامه ادامه داد: ۲۹۸ نفر از این افراد رانندگان جدید هستند لذا این افراد مجاز نیستند به مدت یک سال در جاده‌ها رانندگی کنند.

هادیانفر درباره تصادفات و جان‌باختگان افراد در جاده‌ها در تابستان سال گذشته گفت: روزانه در بخش درون‌شهری ۱۳ نفر و در بخش برون‌شهری ۴۴ نفر در تابستان سال گذشته فوت کردند و مهم‌ترین علت تصادف در تابستان گذشته سرعت غیرمجاز بوده است. پلیس راهور ناجا در طرح تابستانه خود با رانندگان هنجارشکن به‌شدت برخورد می‌کند تا آمار تصادفات کاهش پیدا کند و سرعت و سبقت غیرمجاز خط قرمز پلیس است و افرادی که سرعت‌بالا داشته باشند خودروی آن‌ها به مدت ۷۲ ساعت توقیف خواهد شد.

وی بابیان اینکه رانندگان اتوبوس در شبانه‌روز حداکثر ۹ ساعت می‌توانند رانندگی کنند افزود: در طرح تابستانه با تخلفات اتوبوس‌ها نیز برخورد خواهد شد و هم‌وطنان نیز می‌توانند تخلف رانندگان اتوبوس را از طریق پیامک به شماره ۱۱۰۱۲۰ ارسال کنند. رانندگانی که در جاده‌ها بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت از سرعت مجاز و در شهرها بیش از ۳۰ کیلومتر از سرعت مجاز توسط دوربین‌های پلیس ثبت تخلف شوند احضار شده و برخوردهای قضائی با آن‌ها صورت خواهد گرفت. ۶۴ هزار و ۹۴ راننده متخلف به‌دلیل نمرات منفی در آستانه ضبط گواهینامه هستند و ۵ هزار و ۲۹ نفر نیز گواهینامه رانندگی آن‌ها ضبط‌شده است و این افراد در این مدت حق رانندگی ندارند و بیمه نیز به آن‌ها خسارتی را نخواهد داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.