| کد خبر: 188252 |

متوقف کردن خودرو توسط پلیس برای کنترل مدارک خلاف است

دادستان شهرستان تاکستان گفت: چنانچه خودرو دارای سرعت مطمئنه بود و راننده و سرنشینان کمربند ایمنی داشته باشند، توقف خودرو برای کنترل مدارک رانندگان توسط راهور ممنوع است.

تین نیوز

دادستان شهرستان تاکستان گفت: چنانچه خودرو دارای سرعت مطمئنه بود و راننده و سرنشینان کمربند ایمنی داشته باشند، توقف خودرو برای کنترل مدارک رانندگان توسط راهور ممنوع است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، حسین رجبی با اشاره به ماده ۹ رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال ۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مطابق این ماده رانندگان موظفند، هنگام رانندگی گواهی نامه، کارت خودرو و بیمه نامه معتبر شخص ثالث و برای خودروهایی که بیش از ۵ سال از تولید آنان می‌گذرد و برگه معاینه فنی را به همراه داشته باشند و در صورت مطالبه مأموران راهنمایی و رانندگی آن را ارائه کنند.

وی اضافه کرد: مأموران پلیس در صورتی می‌توانند مدارک رانندگان را مطالبه کنند که شاهد تخلف از سوی راننده بوده یا تحت تعقیب قضائی یا انتظامی باشد.

رجبی یادآور شد: با توجه به صراحت ماده یادشده، چنانچه مأموران راهور نسبت به توقیف خودروها برای کنترل مدارک، در حالی که خودرو دارای سرعت مطمئنه بوده و راننده و سرنشینان نیز کمربند ایمنی داشته‌اند، اقدام کنند تا تخلف احراز شود، این اقدام می‌تواند نقض حقوق شهروندی تلقی شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان تصریح کرد: مطابق ماده ۵۷۰ قانون مجازات اسلامی نقض حقوق شهروندی جرم تلقی می‌شود، لذا به منظور پیشگیری از وقوع جرم برای شهروندان و حتی مأمورین، انتظار داریم مأموران راهور مانند گذشته نسبت به رعایت دقیق قانون یادشده قدام کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.