| کد خبر: 176430 |

◄ در صورت افزایش بار ترافیکی جاده مهران-ایلام یک‌طرفه می‌شود

در ایام اربعین امسال تردد در جاده‌های کشور 10درصد نسبت به سال قبل افزایش‌یافته است. سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس‌راه راهور ناجا با اعلام این خبر گفت: برابر آمارها تاکنون تصادفات فوتی و جرحی در طرح اربعین کاهش داشته است.

تین نیوز

در ایام اربعین امسال تردد در جاده‌های کشور 10درصد نسبت به سال قبل افزایش‌یافته است. سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس‌راه راهور ناجا با اعلام این خبر گفت: برابر آمارها تاکنون تصادفات فوتی و جرحی در طرح اربعین کاهش داشته است.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، سردار حمیدی گفت: توسعه و ‌بهبود زیرساخت‌ها موجب کاهش حوادث ترافیکی اربعین شده است. لذا تاکید می‌کنیم بهبود وضعیت جاده‌ها و ‌زیرساخت‌ها هم در آینده می‌تواند از ایجاد مشکلات ترافیکی پیشگیری کند.

او مهم‌ترین دغدغه پلیس‌راهور را آمادگی برای بازگشت زائران و تامین اتوبوس‌های موردنیاز آن‌ها دانست و گفت: درصورت افزایش بار ترافیکی محور مهران به ایلام یک‌طرفه می‌شود و‌ محور جایگزین ملکشاهی خواهد بود.

رئیس پلیس‌راه یکی از مشکلات زائران را بعضا افزایش دریافتی اتوبوس‌ها دانست و افزود: مسئولیت این امر با سازمان راهداری است و ناظر آن‌هم سازمان تعزیرات است که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته شاهد چنین تخلفاتی نباشیم.

او  به مهم‌ترین علل تصادفات اربعین امسال اشاره کرد و گفت: خستگی و‌ خواب‌آلودگی مهم‌ترین علل تصادفات اربعین بوده است که در دور بازگشت زائران که هم‌اکنون آغازشده است این امر را بیشتر شاهدیم؛ چراکه مسیر راهپیمایی اربعین طولانی بوده و زائران استراحت لازم را نداشته‌اند و هنگام رانندگی دچار خواب‌آلودگی می‌شوند.

سردار حمیدی با اشاره به این‌که ماموران پلیس‌راهور برای استفاده حداکثری از سطح معابر، خودروهای زائرانی که در محل‌های نامناسب پارک کرده بودند را طی روزهای گذشته جابه‌جا کرده و به پارکینگ منتقل کرده‌اند افزود: زائران درصورتی‌که در بازگشت مشاهده کردند خودرو آن‌ها منتقل‌شده است می‌توانند از طریق تماس با شماره‌های ۱۲۰ و ۱۱۰ از محل انتقال خودروهای خود مطلع شوند.

رئیس پلیس‌راه راهور ناجا بابیان این‌که بیش از یک‌میلیون یک‌صدهزار نفر از مرز مهران خارج‌شده‌اند، گفت: تردد این میزان زائر برای یک مرز که جمعیت شهر آن ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر است واقعا عدد قابل‌توجهی است که این امر نشان از تلاش همه دستگاه‌های اجرایی کشور دارد.

او درخصوص خودروهای کاپوتاژ شده که از مرز مهران به عراق رفتند گفت: حدود ۴۰۰۰ دستگاه خودرو و اتوبوس کاپوتاژ شدند که از این میزان ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس و مابقی سواری بوده است که به‌دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها در کشور عراق بیش از این میزان امکان کاپوتاژ نبود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.