| کد خبر: 172398 |

◄ افزایش تلفات جاده‌ای در تیرماه

درحالی‌که در تیرماه تلفات جاده‌ای افزایش داشته است، در حوزه شهری تعداد جان‌باختگان کاهش‌یافته است. سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس‌راه کشور با اعلام این خبر گفت: برابر آمار سازمان پزشکی قانونی در تیرماه امسال در کل تعداد جان‌باختگان یک‌روند افزایشی داشته است.

تین نیوز

درحالی‌که در تیرماه تلفات جاده‌ای افزایش داشته است، در حوزه شهری تعداد جان‌باختگان کاهش‌یافته است. سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس‌راه کشور با اعلام این خبر گفت: برابر آمار سازمان پزشکی قانونی در تیرماه امسال در کل تعداد جان‌باختگان یک‌روند افزایشی داشته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از صداوسیما، سردار حمیدی در شصت و سومین جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی شهریور 97 اظهار داشت: در هفته‌های اخیر و با آغاز تعطیلات تقویمی، شاهد افزایش ترددها و سفرهای تابستانی به‌ویژه در محورهای شمالی هستیم.

رئیس پلیس‌راه کشور ادامه داد: استان‌های فارس (شمالی)، اصفهان، آذربایجان‌شرقی، خراسان رضوی و آذربایجان غربی پنج استانی است که در تابستان سال‌جاری دارای بیشترین متوفی در حوزه برون‌شهری بوده است.

این مقام مسئول بابیان اینکه 66 درصد تصادفات در 30 کیلومتری شهرها اتفاق افتاده است، افزود: واژگونی در صدر تصادفات هست.

او اصفهان، خراسان رضوی، فارس (شمالی)، آذربایجان‌شرقی و سمنان؛ را استان‌های دارای بیشترین وقوع تصادفات از نوع واژگونی معرفی کرد و گفت: از مجموع 5 هزار و 536 فقره تصادفات، 2 هزار و 231 فقره معادل 39 درصد از تصادفات در این 5 استان به وقوع پیوسته است.

رئیس پلیس‌راه کشور با طرح پیشنهادهایی خاطرنشان کرد: تقویت حضور میدانی تیم‌های امداد و نجات، اورژانس، راهداری و ... در نیمه دوم شهریور، توقف عملیات عمرانی راه‌ها به‌ویژه در محورهای پرتردد از نیمه دوم شهریورماه تا پایان این ماه در حوزه برون‌شهری و از ابتدای مهرماه تا 15 مهرماه در حوزه درون‌شهری می‌تواند در کاهش تصادفات و جان‌باختگان مؤثر واقع شود.

او تأکید کرد: احداث توقفگاه و استراحتگاه‌های کم‌هزینه در طول مسیر و جاده برای رانندگان از عوامل اصلی در کاهش تصادفات است.

افزایش قیمت بلیت اتوبوس، قطار و هواپیما باعث شده که مردم برای سفرها رو به خودروهای شخصی بیاورند. این مسئله باعث شده تا علاوه‌بر ترافیک جاده‌ای کشور، تعداد تصادفات جاده‌ای هم به‌طور چشمگیری افزایش یابد.

متأسفانه پروژه‌های ایمن‌سازی و هوشمندسازی جاده‌ها توسط سازمان راهداری به‌دلیل کمبود شدید بودجه به‌کندی پیش می‌رود که این موضوع یکی از دلایل اصلی افزایش تصادفات رانندگی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.