| کد خبر: 172239 |

◄ شانه راه جایگاهی برای توقف و عبور اضطراری

شانه راه اساساً به‌منظور توقف اضطراری خودرو‌ها و معبری برای گذر اضطراری به‌منظور پرهیز از یک حادثه است.

تین نیوز

شانه راه اساساً به‌منظور توقف اضطراری خودرو‌ها و معبری برای گذر اضطراری به‌منظور پرهیز از یک حادثه است. سرهنگ مسعود جبارزاده معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بابیان این مطلب افزود: متأسفانه برخی از رانندگان از این معبر برای سبقت یا تردد استفاده کرده و بعضاً در حاشیه‌های شهر تهران از شانه راه برای توقف و استراحت استفاده می‌کنند که این امر موجبات تصادف را فراهم می‌سازد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرهنگ جبارزاده اظهار داشت: شانه راه اساساً به‌منظور توقف اضطراری خودرو‌ها و معبری برای گذر اضطراری به‌منظور پرهیز از یک حادثه است و همچنین از این مسیر جهت امدادرسانی سریع در معابر پرترافیک استفاده می‌شود.

او افزود: به رانندگان توصیه می‌شود برای حفظ نظم ترافیکی و جلوگیری از سوانح احتمالی از توقف دائم یا عبور از شانه راه خودداری کرده و درصورت بروز نقص فنی یا توقف اجباری خودرو، با رعایت اصول ایمنی و استفاده از علائم استاندارد ازجمله مثلث خطر، خودرو را به منتهی‌الیه سمت راست مسیر هدایت کنند.

متأسفانه به‌دلیل عدم توسعه دوربین‌های نظارتی در سطح شهر و جاده‌های کشور، رانندگان متخلف بعضاً در ترافیک‌های شدید یا در زمان سبقت‌ها از مسیر اضطراری یا شانه جاده استفاده می‌کنند که در مواردی باعث بروز حوادث می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    اخیرا در برخی از اتوبان ها و بزرگراه ها، به منظور کاهش سرعت زیاد اتومبیل ها و تریلی ها و کامیون ها که سیستم ترمز آنها دچار مشکل می شود، برای نجات سرنشین های خودروها از حوادث خطرناک و جلوگیری از واژگونی خودرو، در حاشیه جاده ها بصورت متناوب، در فضا و مقدار معینی، خاک نرم ریخته می شود که راننده با هدایت وسیله نقلیه به جانب این قسمت از مسیر خاکریز، سرعت زیاد وسایل نقلیه کاهش چشمگیری می یابد. می خواستم بپرسم اصطلاحاٍ به این خاکریزها چه گفته می شود؟