| کد خبر: 112825 |

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تهران:

◄ ترافیک تهران با کوچک‌ترین تلنگری به کما می رود

تین‌نیوز| رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در اولین نشست خبری خود از به کما رفتن ترافیک تهران با کوچک‌ترین تلنگر خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سردار محمدرضا مهماندار با اشاره به برنامه‌های جدید این بخش، اظهار داشت: امروز موضوع نظم یکی از مسائل مهم در شهر تهران است و بی‌نظمی‌های ترافیکی در ابعاد مختلف آزاردهنده است که عدم احترام به قوانین باعث شده مشکلاتی برای سایر شهروندان به وجود آید و قطعا برخورد با ناهنجاری‌ها یکی از برنامه‌های اصلی ما است که البته آموزش و اقدامات فرهنگی در اولویت قرار دارد.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر تلاش پلیس راهور در برقراری هر چه بیشتر نظم در شهر، تصریح کرد: متأسفانه غیر از محدودیت‌های معدودی که وجود دارد، شاهد عدم سازماندهی تردد در شهر تهران هستیم، به طور مثال توزیع مواد غذایی هم‌زمان با اوج ترافیکی صبحگاهی انجام می‌شود و این به معنای آن است که هرکس هر زمان و به هرشکل از معابر تهران استفاده می‌کند که نیازمند ساماندهی مکانی و زمانی است که به بغرنج‌تر شدن وضع ترافیک پایتخت می‌انجامد.

مهماندار با تاکید بر افزایش وسایل نقلیه و تقاضای سفر در کلان‌شهر تهران، افزود: تجربه نشان داده در ساعاتی از صبح و بعد از ظهر معابر تهران اشباع می‌شود و در مناطق 3،2،12 و 1، بیش از بیست و پنج درصد از ظرفیت معابر استفاده شده و  خودرو به آن وارد می‌شود.

وی با بیان این‌که «صبح و عصر تهران در تسخیر خودروها است و باید برای حل مشکل، محدودیت زمانی و مکانی تردد ایجاد کرد»، گفت: پلیس در طرح جدیدی که در دست دارد تلاش می‌کند از حجم خودروها در محدوده طرح بکاهد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اضافه کرد: با توجه به بیماری ترافیک پایتخت شاهدیم با یک تلنگر این بیمار به کما می‌رود و با یک برف و باران و برگزاری نمایشگاه، تهران قفل می شود.

وی با بیان اینکه حل این مشکل نیازمند تصمیم کلان کشوری است گفت: امروز به جایی رسیده ایم که مسئولین و مردم با یکدیگر هم‌صدا هستند و این بهترین فرصت برای حل مشکل است، با توجه به بیماری ترافیک پایتخت شاهد هستیم با یک تلنگر این بیمار به کما می‌رود و با یک برف و باران و برگزاری نمایشگاه، تهران قفل می‌شود.

مهماندار شورای عالی ترافیک را مسول سیاست‌گذاری برای حل این مشکل دانست و افزود: علیرغم مسئولیت پلیس که تنها اجرای قوانین است، پلیس حتما پیشنهاد دهنده برای اعمال محدودیت و ممنوعیت به منظور حل این مشکل خواهد بود.

وی با اشاره به اعمال هرگونه محدودیت و ممنوعیت ابعاد اقتصادی و اجتماعی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به بار اقتصادی و اجتماعی تصمیم‌گیری‌ها، باید ابعاد مختلف آن را دید و با خرد جمعی به این موضوع نگریست.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، در ادامه سخنان خود در این نشست خبری گفت: امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که تغییر در ساختار ترافیکی تهران اجتناب ناپذیر است و حتما باید تغییر داده شود.

وی با تأکید بر این‌که باید برنامه ریزی کوتاه و میان مدت به‌دنبال حل ترافیک شهر تهران باشیم ابراز داشت: کاهش تعداد خودرو در اختیار پلیس نیست اما، می‌توان با تمرکز بر برخورد با تخلفات ساکن، سرعت در رسیدگی به تصادفات اقدامات تسهیل کننده ترافیک را تشدید کرد.

مهماندار در پایان خاطرنشان کرد: با همکاری شهرداری به دنبال اصلاح هندسی معابر هستیم که به‌طور قطع، اصل موضوع تعداد خودروها در تهران است که در ساعات پیک ترافیک، 67 درصد معابر در تسخیر خودروهای شخصی است و تنها 4 درصد جابه‌جایی افراد را انجام می‌دهند، امروز 110دوربین نظارتی هوشمندپلیس را در کنترل ترافیک شهر پلیس را همراهی می‌کنند، ضمن آن‌که استفاده حداکثری از نیروی پلیس تا رفع کامل ترافیک در دستور کار قرار گرفته است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.