| کد خبر: 270247 |

◄ بررسی مسئله تناقض بریز در شبکه های حمل و نقلی

در بین روش های موجود برای تخصیص جریان ترافیک، تعادل استفاده کننده و بهینه سازی سیستم از پرکاربردترین روش ها هستند که در برنامه ریزی حمل و نقل به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند.

تین نیوز

تخصیص جریان ترافیک چهارمین و آخرین مرحله از فرآیند برنامه ریزی حمل و نقل است که بعد از مراحل تولید، توزیع و تفکیک سفر قرار دارد و در آن تصمیم گیری افراد در انتخاب مسیر سفر مدل سازی می شود. در بین روش های موجود برای تخصیص جریان ترافیک، تعادل استفاده کننده و بهینه سازی سیستم از پرکاربردترین روش ها هستند که در برنامه ریزی حمل و نقل به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند.

در سال 1968 ،  بریز ( دیتریچ بریز ) مثالی از تخصیص جریان ترافیک ارائه نمود که نتیجه متناقضی را نمایش می داد. در این مثال افزودن یک کمان به شبکه منجر به افزایش زمان سفر کل شبکه می شود در حالی که به صورت طبیعی انتظار می رود با افزودن کمان به شبکه، زمان سفر کاهش یابد.

در این مقاله ابتدا مرور مختصری بر روش های مختلف تخصیص ترافیک در شبکه خواهیم داشت. سپس مفهوم تناقض بریز در شبکه های حمل و نقلی ارایه می گردد. پس از آن به بررسی و حل مسئله تناقض بریز برای تخصیص تعادل استفاده کننده و بهینه سازی سیستم پرداخته می شود و در نهایت حالت های مختلف تقاضا که ممکن است تناقض بریز در شبکه رخ دهد ارایه می گردد.

برای دریافت متن کامل مقاله اینجا کلیک کنید.

* کارشناس ارشد مهندسی و برنامه ریزی حمل و نقل، دانشگاه بین المللی امام خمینی

 

 

 

 

downloadFile
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.