| کد خبر ۳۰۷۷۱۱
کپی شد

مدیرعامل هما: با تحلیل داده ها، پروازها بر اساس تقاضای واقعی مسافران تنظیم می شود

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) گفت: ایران ایر در مسیر نوسازی مدیریتی و عملیاتی خود، در نظر دارد از ابزارهای هوش مصنوعی و تحلیل داده های کلان برای تصمیم گیری های دقیق تر استفاده کند.

تین نیوز |
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) گفت: ایران ایر در مسیر نوسازی مدیریتی و عملیاتی خود، در نظر دارد از ابزارهای هوش مصنوعی و تحلیل داده های کلان برای تصمیم گیری های دقیق تر استفاده کند.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حسین خانلری   با تاکید بر اهمیت تحول دیجیتال در صنعت حمل ونقل هوایی افزود: این فناوری به ما امکان می دهد روند تقاضای سفر در مسیرهای داخلی و بین المللی را به صورت لحظه ای رصد کنیم و بر اساس آن، برنامه های پروازی را بهینه سازی کنیم.

وی ادامه داد: با بهره گیری از الگوریتم های یادگیری ماشین، می توانیم رفتار سفر مسافران را تحلیل کرده و پیش بینی کنیم در چه بازه هایی تقاضا افزایش یا کاهش می یابد. این امر باعث می شود ضمن کاهش پروازهای کم مسافر، ظرفیت ناوگان به شکل هوشمندانه و اقتصادی مدیریت شود.

مدیرعامل ایران ایر همچنین خاطرنشان کرد: در فاز نخست این طرح، داده های مربوط به رزرو بلیت، زمان سفر، مسیرهای پرتردد و شرایط اقتصادی تحلیل می شود و نتایج آن در تدوین برنامه پروازی فصلی مورد استفاده قرار می گیرد. در آینده نزدیک نیز، اطلاعات آب وهوایی، ترافیک هوایی و حتی داده های رفتاری مسافران به سامانه افزوده خواهد شد.

خانلری با اشاره به همکاری این شرکت با مراکز دانش بنیان گفت: ایران ایر تلاش دارد با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، نیازهای فناورانه و نوآورانه خود را به صورت بومی توسعه دهد تا ضمن مدیریت هزینه ها، استقلال فناورانه کشور در حوزه حمل ونقل هوایی تقویت شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.