| کد خبر: 158153 |

چند درصد مردم از هواپیما استفاده می‌کنند؟

در حالی که عمر متوسط هواپیما در دنیا 11 سال بوده این عمر در کشور ما 24 سال است و نشان از فرسودگی ناوگان هوایی و نیازمند نوسازی و تجهیز جدید است.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرسودگی ناوگان هواپیمایی کشور اظهار داشت: در حالی که عمر متوسط هواپیما در دنیا 11 سال بوده این عمر در کشور ما 24 سال است و نشان از فرسودگی ناوگان هوایی و نیازمند نوسازی و تجهیز جدید است.

محمدرضا رضایی با اشاره به وجود نزدیک به 279 هواپیما در ایران گفت: 50 هزار صندلی در حوزه حمل و نقل هوایی کشور وجود دارد که یک درصد مردم از آن استفاده می‌کنند.

وی افزود: روزانه یک هزار هواپیما از آسمان ایران عبور می‌کند که کشور امارات با همکاری آمریکا با طراحی جدید دست کم 300 پرواز را از ایران کم کرده‌اند که در تأمین منابع مالی شرکت فرودگاه‌های کشور تأثیر منفی گذاشته است.

رضایی با بیان اینکه ایران دارای 70 فرودگاه است، ادامه داد: تعداد 53 فردوگاه کشور عملیاتی و فعال بوده و دیگر فرودگاه‌ها کارکردی نداشته و هزینه نگهداری بر دوش کشور دارند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اعطای بی‌رویه مجوز احداث شرکت هواپیمایی در کشور بیان کرد: در ایران 20 شرکت هواپیمایی وجود دارد در حالی که در کشور امارات که چندین برابر ایران پرواز دارد تنها 4 ایرلاین فعالیت دارد.

بر اساس گزارش فارس، وی افزود: در ایران به هرکس با هر توان فنی و مالی مجوز خرید هواپیما و احداث شرکت داده شده که با خرید هواپیماهای نامطلوب و عدم توانایی در پشتیبانی٬ باعث تأخیرهای زیاد در پرواز و نارضایتی عمومی در جامعه می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.