| کد خبر: 134697 |

تحریم هوایی قطر طلب قدیمی ایران از شرکت نپالی را زنده‌کرد

ایران به شرکت نپال ایرلاینز به دلیل عدم تسویه چند ساله بدهی هایش، اجازه استفاده از حریم هوایی اش را نداد و این مسئله سبب شد تا این شرکت روز یکشنبه پروازهای کاتماندو-دوحه کاتماندوی خود را لغو کند.

تین نیوز

ایران به شرکت نپال ایرلاینز به دلیل عدم تسویه چند ساله بدهی هایش، اجازه استفاده از حریم هوایی اش را نداد و این مسئله سبب شد تا این شرکت روز یکشنبه پروازهای کاتماندو-دوحه کاتماندوی خود را لغو کند.

 

به گزارش  تسنیم، ایران به شرکت نپال ایرلاینز به دلیل عدم تسویه چند ساله بدهی هایش، اجازه استفاده از حریم هوایی اش را نداد و این مسئله سبب شد تا این شرکت روز یکشنبه پروازهای کاتماندو-دوحه کاتماندوی خود را لغو کند.

 

به گفته یک منبع اگاه در شرکت نپال ایرلاینز، میزان بدهی ای این شرکت به سازمان هوانوردی ایران 11 هزار و 280 یورو بوده است. از چند سال پیش، شرکت نپال ایرلاینز شروع به استفاده از آسمان مسقط و امارات برای انجام پروازهایش به مقصد قطر کرده بود.

 

اکنون که شرکت نپال ایرلاینز ناگزیر شده به دلیل قطع روابط قطر با کشورهای عربی همسایه اش، از آسمان ایران برای رسیدن هواپیماهایش به قطر استفاده کند، این شرکت ناگزیر از پرداخت بدهی های چندین ساله گذشته خود شده است. به گفته این مقام آگاه «ایران هفته گذشته به 2 هواپیمای این شرکت اجازه استفاده از حریم هوایی اش را داده بود، اما این کشور دیروز با اشاره به بدهی عقب افتاده نپال ایرلاینز، اجازه عبور هواپیماهای این شرکت را نداد.»

 

این گزارش حاکی است، شرکت نپالی پس از این اختلال به وجود آمده، بدهی خود به سازمان هوانوردی ایران را تسویه کرده است. یک مقام شرکت نپال ایرلاینز گفت: «هزینه تغییر مسیر و فراهم کردن امکانات اقامتی برای مسافرانی که پروازهای دوحه و کاتامندو را رزرو کرده بودند، حدودا بیش از 11 هزار یورو بوده است.»

 

بیش از 170 مسافر برای پرواز به دوحه از طریق این شرکت بلیط خریداری کرده بودند، و بیش از 135 مسافر نیز قرار بود با استفاده از همان پرواز از دوحه به سمت کاتماندو پرواز کنند.

 

شرکت هیمالیا ایرلاینز، دیگر شرکت هواپیمایی نپالی به صورت منظم پرداخت های خود به طرف های ایرانی را انجام می دهد تا به صورت منظم بتواند از حریم هوایی این کشور برای پرواز به دوحه استفاده کند

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.