| کد خبر: 132033 |

اولین استاد خلبان ایرانی هواپیمای ATR:

◄ 20 فروند هواپیمای ATR نیاز به 200 خلبان و کمک خلبان دارد

تین نیوز

استاد خلبان هواپیمای ATR با بیان اینکه دوره‌های آموزشی برای هواپیماهای ای‌تی‌‌آر توسط خود این کمپانی به صورت رایگان انجام می‌پذیرد، گفت: برای چهار فروند هواپیمای ATR موجود در کشور به 40 خلبان و خلبان دوم نیاز است و در نهایت پس از ورود 20 فروند هواپیما ATR به بیش از 200 خلبان و خلبان دوم نیاز داریم.

 

اولین استاد خلبان هواپیمای ATR که به تازگی چهار فروند آن وارد ایران شده است در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز، عنوان کرد: در حال حاضر دو نفر از خلبانان ایرانی برای آموزش دوره‌های خلبانی هواپیماهای ATR در تولوز فرانسه هستند.

 

وی در همین رابطه ادامه داد: دو نفر دیگر از استاد خلبانان ایرانی دیگر نیز چند روز آینده برای دوره‌های آموزش عازم تولوز خواهند شد.

 

این خلبان با بیان اینکه تمام خلبان‌هایی که برای آموزش دوره‌های ATR اعزام می‌شوند تا قبل از این خلبان هواپیماهای جت سنگین بوده‌‌اند، بیان کرد: خلبان‌هایی که دوره‌های آموزشی ATR را می‌بینند  از خلبانان قدیمی بوده‌اند که پس از اتمام دوره به خلبان‌های دیگر در ایران آموزش خواهند داد.

 

وی درباره نحوی آموزش هواپیماهای ATR می‌گوید: استاد خلبان‌ها در دورهای آموزشی، 45 روز دوره تئوری و سیمولاتور در کشور فرانسه خواهند دید و بعد از آن نیاز است حداقل 100 ساعت پرواز داخل ایران با هواپیماهای ATR داشته باشند.

 

اولین استاد خلبان هواپیمای هواپیمای ATR با بیان استاندارد ایران‌ایر برای هر هواپیماها  5 خلبان و 5 کمک خلبان است، عنوان می‌کند: برای چهار فروند هواپیمای ATR موجود در کشور به 40 خلبان و خلبان دوم نیاز است و در نهایت پس از ورود 20 فروند هواپیما ATR به بیش از 200 خلبان و خلبان دوم نیاز داریم.

 

وی با بیان اینکه آموزش خلبانی هواپیماهای ATR به صورت رایگان توسط این  کمپانی داده می‌شود، افزود: در گذشته هواپیماهایی که در ناوگان موجود بود هواپیماهای قدیمی بوده و اغلب کارها به صورت دستی صورت می‌گرفت، به همین لحاظ فشار بسیاری روی خلبان وارد و نیاز بود خیلی از کارهای تکراری توسط خود خلبان انجام گیرد. در هواپیماهای جدید نیاز نیست که خلبان برخی کارها را خودش انجام دهد لذا می‌تواند وقت خود را برای مسائل مهمتری اختصاص دهد و در نهایت اگر مشکلی رخ داد خلبان زمان بیشتری برای حل مسئله دارد.

 

او می‌افزاید: این هواپیما به جرات یکی از بهترین‌ها در نوع خودش است؛ این هواپیما قابلت دارد تا در باندهای کوتاه و حتی خاکی نشست و برخاست کند.

 

این خلبان با اشاره به اینکه یکی از مزیت‌های مهم این هواپیما مصرف سوخت بسیار پایین است، تصریح کرد: هواپیماهای ATR دارای ایمنی بسیار بالایی هستند. کارایی این هواپیما برای مسیرهای و باندهای کوتاه و مناطق محروم است.

 

وی با بیان اینکه این هواپیماها با یک بار سوختگیری از فرانسه وارد ایران شد، گفت: هواپیماهای ATR تا زمانی که خلبان‌های ما آموزش ببینند به صورت رایگان و با هزینه کمپانی ATR توسط خلبان‌های خارجی به پرواز در خواهد آمد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    این خلبان ها آیا در ایران آموزش می بینند؟

  • ناشناس 0 0

    مصاحبه جالبی بود