| کد خبر: 260396 |

در آستانه هفته دولت 1402 صورت گرفت؛

◄ طرح توسعه بندر موسی و اجرای عملیات مجتمع بندری مکران آماده بهره برداری میشود

طرح توسعه "بندر بوموسی" و عملیات "مجتمع بندری مکران" از طرح های در دست اقدام در سفر رییس جمهوری به هرمزگان است.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن تشریح اقدامات دریایی و بندری در دست اقدام در ۲ ساله دولت سیزدهم، مهم ترین طرح های آماده بهره برداری در سفر رییس جمهوری به استان را طرح توسعه بندر موسی و بهره برداری از مجتمع بندری مکران دانست.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس نژاد در یک نشست خبری از افتتاح و بهره برداری از بندر چند منظوره خمیر در سفر سال گذشته وزیر راه و شهرسازی، به عنوان مهم ترین طرح دریایی و بندری این اداره کل در دولت سیزدهم نام برد که به صورت مستقیم نفع و منفعت آن به ساحل نشینان استان می رسد.

 وی ادامه داد: این طرح در راستای بهبود وضعیت حمل و نقل و همچنین صادرات و واردات موادمعدنی موجود در معادن غرب استان هرمزگان در کمتر از 2 ماه آماده سازی و افتتاح شد که با عملکرد یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن اقتصاد کشور را در وضعیت بهتری قرار خواهد داد.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در خصوص توسعه بندر شهید رجایی نیز گفت : بعد از سال ها زیرساخت های مرحله سوم بندر شهید رجایی به بهره برداری رسیده و با در اختیار قرار داشتن سه پست اسکله و 51 هکتار زمینی که در راستای رفع مشکلات این بندر گام برداشته ایم در آینده ای نزدیک با سرمایه گذاری که در بخش تجهیزات صورت خواهد گرفت، یک پایانه کانتینری مجهز ایجاد خواهد شد.

 عباس نژاد اضافه کرد : با توجه به شرایط کشور در بحث عملکرد با ۸۰ میلیون تن ظرفیت در بندرشهید رجایی پیش رفته و توانسته ایم نیازهای کشور را برطرف کنیم و امیدواریم با همت دولتمردان در آینده ای نزدیک و با افزایش ظرفیت ترانزیت به اهداف پیش بینی شده در بزرگترین بندر تجاری کشور دست پیدا کنیم.

 وی همچنین به افتتاح ساختمان مرجع دریایی در سال گذشته اشاره کرد و افزود : این طرح نیز در راستای تقویت ایمنی بنادر و حفظ محیط زیست و امنیت دریانوردی، مرتفع ترین برج کنترل بنادر کشور را افتتاح و نظارت خود را بر آبراه های تحت حاکمیت و بنادر توسعه دهیم.

 آغاز عملیات توسعه ای طرح های سه جانبه گردشگری- دریایی در سفر رییس جمهور 

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در بخش دیگری به برنامه ها و طرح های در دست اقدام از جمله امضای تفاهم نامه سه جانبه توسعه گردشگری دریایی (بنادر نخل ناخدا، شهید حقانی و هرمز) با مشارکت وزارت راه و شهرسازی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و استانداری هرمزگان به نمایندگی وزارت کشور در راستای اشاره کرد.

 عباس نژاد گفت : در سفر رییس جمهوری به استان، عملیات سرمایه گذاری و توسعه این سه طرح مشارکتی آغاز خواهد شد که با بهره برداری از این سه پروژه در سال های آینده شرق شهر بندرعباس از لحاظ زیباشناسی و رونق گردشگری و اقتصادی با تحول قابل توجهی روبرو خواهد شد.

وی ادامه داد: هماهنگی های برای طرح توسعه زیرساخت های بندر شهید حقانی به عنوان مصوبه هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با استانداری در حال انجام است. 

 بندر سیریک در سفر رییس جمهور آماده افتتاح می شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از دیگر برنامه های اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در سفر رییس جمهور به طرح بندر سیریک اشاره کرد و گفت: بندر چندمنظوره سیریک که می تواند در معیشت مردم شرق استان بسیار تاثیرگذار باشد، برای سفر دور دوم رییس جمهوری به هرمزگان آماده افتتاح خواهد بود.

 عباس نژاد، بهره برداری از طرح توسعه "بندر بوموسی" برای تامین رفاه و معیشت مردم این جزیره و اتصال بهتر با سرزمین اصلی و همچنین آغاز عملیات "مجتمع بندری مکران" که بزرگترین مرکز اقتصادی کشور بعد از بندر شهید رجایی محسوب می شود از دیگر اقدامات و طرح های در دست اقدام در سفر رییس جمهوری به هرمزگان است.

 گفتنی است؛ در ابتدای این نشست خبرنگاران از ظرفیت های بندری و دریایی از جمله ساختمان مرجع دریایی بندر شهید رجایی بازدید کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.