| کد خبر: 256863 |

◄ زد و بند مشاوران املاک برای گرانی مسکن!

گفته می‌شود برخی از مشاوران املاک با زد و بند در فضای مجازی، شایعه افزایش قیمت مسکن بعد از پایان امتحانات مدارس را به راه انداخته‌اند.

تین نیوز

به تازگی روزنامه آفتاب یزد در گزارشی به بازی تخریبی مشاوران املاک پرداخته و نوشته است: برخی از بنگاه داران مسکن در فضای مجازی اعلام کردند که بعد از پایان امتحانات مدارس قیمت ها مجدد افزایش خواهد داشت.

اما کیانوش گودرزی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران، نقش مشاوران املاک در افزایش تورم حوزه مسکن را تکذیب کرده است.

او به اقتصاد 24 گفته است: ما نسبت به سوءاستفاده مشاوران املاک بی توجه نیستیم؛ در حال حاضر کمیسیون بازرسی در مناطق مختلف تهران در حال رصد فعالیت مشاوران املاک هستند.

بنا به گفته این فعال صنفی؛ قیمت خانه به خودی خود گران تر از حد تصور است و اگر به هر دلیلی خریدار ملزم به پرداخت مبلغ بیشتری باشد، به هیچ وجه قابل قبول نیست و اتحادیه چنین اجازهای را نخواهد داد.

گودرزی با بیان اینکه اگر بنگاه داری شاکی خصوصی داشته باشد ممکن است کار به پلمپ واحد املاکی هم برسد، بیان کرد: اما اتهام به تمام مشاوران املاک برای بی اخلاقی جهت کسب درآمد بیشتر نادرست است.

 اگر شکایتِ شاکی خصوصی در میان باشد، حتی ممکن است که کار به پلمپ واحد املاکی هم برسد، اما اینکه قاطبه مشاوران املاک را متهم به بی اخلاقی برای درآمد بیشتر کنیم، از طرف اتحادیه پذیرفتنی نیست.

او خاطرنشان کرد: اینکه گفته می شود، بعد از گرانی مسکن همه مشاغلان به سمت معاملات املاکی می آیند، صحت ندارد.

پلتفرم های آنلاین عامل گرانی مسکن

سید مهدی حجازی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان در پاسخ به اینکه برخی از کارشناسان و نمایندگان معتقدند یکی از دلایل گرانی اجاره بها و مسکن، مشاوران املاک هستند، به فارس گفت: آیا دلیل گرانی مرغ هم مرغداران هستند یا دلیل گرانی نان نانوایان هستند؟!

او با اشاره به قراردادهای نامتعارف که نتیجه عرضه مسکن و یا اجاره و رهن در پلتفرم های اینترنتی بازار و یا شیپور است، گفت: متاسفانه سامانه کد رهگیری که توسط وزارت راه و شهرسازی کنترل می شود اینگونه قراردادها را ثبت می کند و اتحادیه ها دیگر دخالتی در این موضوع ندارند و به نوعی رسمیت خود را از دست داده اند؛ از طرفی هم اغلب مردم به دنبال این هستند که کد رهگیری را نداشته باشند تا مالیات نپردازند و هیچ نظارتی هم بر آن وجود ندارد.

تاکنون اغلب نمایندگان مجلس نیز به این موضوع اذعان داشتند که دلیل گرانی ها عدم تعادل عرضه و تقاضاست و حرفی از مشاوران املاک به میان نبوده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس  شورای اسلامی هم در مورد علت گرانی مسکن به خبرنگار فارس گفت: در ۱۰ سال گذشته توجه عملی به موضوع مسکن نشده است و با وجود اینکه مجلس در سال ۱۴۰۰ طرحی را برای ساماندهی مسکن مصوب کرد اما همچنان آن طرح به صورت کامل اجرایی نشد و منابع مورد نیاز برای صندوق پیش بینی شده در آن قانون، تامین نشده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.