| کد خبر: 178332 |

◄ پیش‌بینی بنگاه‌های مسکن از معاملات بازار

متقاضیان خرید مسکن در بازار مناطق مختلف شهر تهران کاهش محسوسی داشته است.

تین نیوز

به گفته فعالان بخش خریدوفروش ملک، اگرچه شیب رشد قیمت مسکن نسبت به ماه‌های گذشته کاهش پیداکرده؛ اما قیمت‌های پیشنهادی ارائه‌شده از سمت عرضه با قدرت خرید متقاضیان مصرفی هماهنگی ندارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، از طرف دیگر نیز تقاضای سرمایه‌گذار در بازار نیز چشم‌اندازی از رشد قیمت به‌سرعت ماه‌های گذشته ندارد ازاین‌رو حضور کمرنگ‌تری نسبت به ماه‌های قبل در بازار دارد. در این میان مشاوران املاک عنوان می‌کنند بخش عمده متقاضیان موجود در بازار که همچنان به جست‌وجو ادامه می‌دهند خانه‌اولی‌هایی هستند که به‌دلیل سررسید شدن موعد دریافت وام خود، تلاش می‌کنند واحد مسکونی موردنظر خود را بیابند و خرید خود را از بازار انجام دهند.

البته بخش عمده سازندگان و فروشندگان نیز در شرایط خاص حاضر به فروش ملک خود هستند. این بخش از بازار عمدتاً قیمت‌های پیشنهادی خود را بالاتر از میانگین قیمتی منطقه اعلام می‌کنند و حاضر به تخفیف و کاهش چندان قیمت پیشنهادی خود نیستند.

برخی از سازندگان علت قیمت پیشنهادی بالای خود را افزایش هزینه‌های ساخت‌وساز به‌ویژه در بخش تأمین زمین عنوان می‌کنند.

مشاوران املاک این‌طور پیش‌بینی می‌کنند که بازار مسکن کشش افزایش قیمت به‌اندازه ماه‌های گذشته را ندارد. ازاین‌رو به‌نظر می‌رسد بازار معاملات خریدوفروش ملک در وضعیت رکودی قرار دارد.

در این زمینه آمار رسمی منتشرشده از حجم معاملات بازار مسکن در نیمه پاییز سال‌جاری به‌نوعی پیش‌بینی مشاوران املاک را تائید می‌کند. طبق گزارش رسمی بانک مرکزی از معاملات آبان‌ماه سال‌جاری نشان می‌دهد در این ماه حجم معاملات خریدوفروش ثبت‌شده در بنگاه‌های املاک پایتخت به ۶ هزار و ۹۰۰ فقره رسیده که نسبت به ماه قبل از آن معادل ۷/ ۲۶ درصد کاهش پیداکرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.