| کد خبر: 246190 |

◄ شناسایی ۳هزار و 300هکتار اراضی برای ایجاد شهرک ها

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست خبری حوزه مسکن وزارت راه و شهرسازی، طرح نهضت ملی مسکن را یکی از ظرفیت‌ های مهم دولت سیزدهم دانست که از لحاظ کمیت قابل اندازه‌ گیری می باشد.

تین نیوز

 مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست خبری حوزه مسکن وزارت راه و شهرسازی، طرح نهضت ملی مسکن را یکی از ظرفیت های مهم دولت سیزدهم دانست که از لحاظ کمیت قابل اندازه گیری می باشد.

به گزارش تین نیوز، علیرضا فخاری مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن با تاکید بر اهتمام ملی برای تحقق برنامه دولت در موضوع تامین ۴ میلیون مسکن ابراز داشت: در خط مقدم این طرح، استانداران و روسای دستگاه ها در سطح استان ها هستند.

فخاری یکی از ابتدایی ترین موضوعات طرح نهضت ملی مسکن را مدل سازی مربوط به چگونگی اجرای طرح در ابعاد مالی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و جغرافیایی با توجه به سطح توزیع جمعیت کشور عنوان کرد که باید در ساخت ۴ میلیون واحد مسکن به آن توجه داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: یکی دیگر از موضوعات مهم طرح نهضت ملی مسکن، موضوع تامین زمین بود که سازمان ملی زمین و مسکن با کار جهشی نسبت به طرح مسکن مهر و طرح اقدام ملی، اقدام ۱۰۰ درصد اجرایی در فاصله ۱۶ سال را در مدت یک سال به انجام رساند.

وی اشاره کرد: تامین یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در طول یک سال به انجام رسید که در دولت های قبلی طی ۱۶ سال تامین می شد.

فخاری عنوان کرد: ۲۳ هزار هکتار از زمین های مستعد برای این طرح در اختیار وزارت راه و شهرسازی جهت طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفت که واحد مسکونی برای یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را پوشش می داد و از این میزان حدودا ۶ هزار و ۱۳۴ هکتار اراضی در قالب ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن باید توسط دستگاه های دیگر آزادسازی شود که بر اساس دستور رئیس جمهور، تعیین تکلیف آن تا پایان شهریور فرصت دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی به امضای تفاهمنامه میان وزارت راه و شهرسازی با سازمان ملی ثبت اسناد و املاک کشور اشاره کرد و افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز برای شفاف سازی و پشتیبانی در خصوص انتقال اسناد اراضی مازاد سایر دستگاه ها به کمک وزارت راه و شهرسازی می آید.

فخاری همچنین از شناسایی ۳ هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی مستعد برای ایجاد شهرک ها خبر داد و اشاره کرد: از این میزان، یک هزار و ۳۳۸ هکتار ابلاغ شده و در دستور کار استان ها قرار دارد.

وی در ادامه داد: ۳۵ هزار هکتار از اراضی متعلق به دولت که قابلیت ملحق شدن به شهرها را دارد در دستور کار شورای برنامه ریزی استان ها است که ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد. 

فخاری درباره اکمیل واحدهای مسکن مهر اظهار داشت: مسئولیت مستقیم تکمیل ۱ میلیون و ۱۸۹ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده، به عهده وزارت راه و شهرسازی است که قرارداد ۵۹۳ هزار و ۶۰۰ واحد به طور سه جانبه میان وزارت راه و شهرسازی، بهره بردار و پیمانکار منعقد شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به تکمیل ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی از مسکن مهر و ۵۸۶ واحد از طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و افزود: همزمان با هفته دولت در مجموع ۳ هزار و ۲۶ واحد آماده افتتاح است.

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن اضافه کرد: ساخت ۵۴ واحد مدرسه، ۲۱ باب کلانتری و ۴۱ پروژه مسجد، کتابخانه و مراکز درمانی را در دستور کار داریم.

در ادامه جلسه، فخاری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر تامین زمین از سایر دستگاه ها اظهار کرد: ما بر اساس قانون مکلف به اخذ اراضی دولتی مستعد برای ساخت نهضت ملی مسکن از سایر دستگاه ها هستیم.

قابل ذکر است نشست خبری معاونان حوزه مسکن به مناسبت بزرگداشت هفته دولت، در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.