| کد خبر: 233272 |

◄ کاهش اسباب‌کشی مستاجران با مصوبه سقف اجاره‌بها

وزیر راه و شهرسازی گفت: مصوبه مربوط به سقف اجاره‌بها در سال ۱۳۹۹ بالای ۶۵ درصد بحث اجاره‌نشینی را کنترل کرده و اسباب‌کشی نیز اتفاق نیفتاده است.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: مصوبه مربوط به سقف اجاره‌بها در سال ۱۳۹۹ بالای ۶۵ درصد بحث اجاره‌نشینی را کنترل کرده و اسباب‌کشی نیز اتفاق نیفتاده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فردا (پنجشنبه) حدود ۲۹ هزار میلیارد تومان طرح با حضور رئیس‌جمهور در سراسر کشور افتتاح خواهد شد که شامل ۳۲۱ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه و ۱۶ پروژه بندری و تعدادی پروژه بهسازی راه‌ها و بازسازی سیلاب سال ۹۸ است.

اسلامی گفت: ما در بحث توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور، این توفیق را داشتیم که در دوره فرصت خدمت دولت یازدهم و دوازدهم، حدود ۱۱ هزار کیلومتر راه اصلی، بزرگراه و آزادراه در کشور احداث کنیم که تعداد زیادی از اینها به افتتاح رسید و باقی مانده است و تعدادی از آن نیز در این چند روز افتتاح خواهد شد و بخشی از آن نیز به دلایل گوناگون انجام نشد و تا دو، سه ماه آینده تکمیل خواهند شد.

وی تاکید کرد: حدود ۵۰ درصد ظرفیت آزادراهی کشور افزایش پیدا کرده و حدود ۶۰ درصد طول بزرگراه‌های کشور بیشتر شده و همچنین طول خطوط ریلی هم ۴۰ درصد اضافه شده است.

بیشتر بخوانید:

مصوبه ستاد کرونا برای افزایش اجاره‌ها لازم الاجراست

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ما ۵ استان کشور را به شبکه ریلی متصل کردیم و ۳ استان دیگر هم بزودی تکمیل خواهد شد.

اسلامی در پاسخ به سوالی درخصوص عدم رعایت و اجرای سقف اجاره‌بها توسط موجران در تهران، گفت: آمار رسمی ما نشان می‌دهد که عملکرد مصوبه مربوط به سقف اجاره‌بها در سال ۱۳۹۹ بالای ۶۵ درصد بحث اجاره‌نشینی را کنترل کرده و اسباب‌کشی نیز اتفاق نیفتاده است. در سایر شهرها و کلانشهرها هم ۸۵ درصد را ثبت کرده است.

وی گفت: صاحبخانه های بسیار فاخری وجود داشتند که اساساً بخاطر شرایط کرونایی اجاره‌های خود را افزایش ندادند. البته کسانی هم بودند که عدم افزایش را نپذیرفتند. ضمانت اجرایی این مصوبه شوراهای حل اختلاف هستند و براساس گزارش این شورا، حدود ۱۱۰۰ شکایت به آنها واصل شده که تنها حدود ۲۳۰ مورد حکم تخلیه صادر شده است. این آمار از موفقیت این مصوبه حکایت می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ما مبلغ ودیعه را برای موجران اضافه کردیم. سال گذشته ۲۲۵ هزار خانوار این وام را در مجموع ۵ هزار میلیارد تومان دریافت کردند و امسال هم ۲۵۰ هزار خانوار ثبت‌نام کردند و ما حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان منبع پیش‌بینی کردیم. این برای اولین بار بود که دولت در حوزه اجاره تصمیم گرفت و کمک کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.