| کد خبر: 229302 |

عضو هیات‌مدیره بانک‌مسکن:

افزایش مبلغ تسهیلات به بافت فرسوده

تسهیلات بافت فرسوده برای سازندگان حرفه‌ای در تهران و کلانشهرها ۳۰۰ میلیون شد .

تین نیوز

عضو هیات‌مدیره بانک مسکن جزئیات افزایش وام نوسازی بافت فرسوده تهران و سایر کلانشهرها را اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدحسن علمداری عضو هیات‌مدیره بانک مسکن جزئیات افزایش وام نوسازی بافت فرسوده را اعلام کرد.

عضو هیات‌مدیره بانک مسکن، گفت: وام بافت فرسوده در تهران سال گذشته برای حرفه‌ای‌سازها و فناوری نوین ۲۵۰ میلیون تومان بوده است که امسال به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است. البته کلانشهرها نیز به تهران افزوده شده است و در سال جاری علاوه بر تهران، کلیه کلانشهرها نیز از سقف ۳۰۰ میلیون تومان استفاده می‌کنند. سایر شهرها نیز از سقف ۲۵۰ میلیون تومان می‌توانند استفاده کنند.

علمداری با اشاره به اینکه تسهیلات جدید بافت فرسوده هم‌اکنون اجرایی و اعتبارات ابلاغ شده است، تصریح کرد: کلیه شعب بانک مسکن، آمادگی پذیرش تقاضای مشتریان را برای دریافت تسهیلات بافت فرسوده دارند.

وی توضیح داد: کسانی که سال گذشته قرارداد منعقد کردند و مبلغ وام به آنها پرداخت شده است مشمول دریافت این تسهیلات نمی‌شوند اما اگر پرونده‌ای در سال گذشته تشکیل شده ولی هنوز پرداخت نشده می‌توانند از سهمیه امسال استفاده کنند.

علمداری در خصوص شرایط دریافت تسهیلات بافت فرسوده، اعلام کرد: تمام متقاضیانی که ملک آنها در بافت‌های فرسوده مصوب شهرها واقع شده می‌توانند با اخذ معرفی‌نامه از شرکت بازآفرینی شهری و یا شهرداری به نمایندگی از شرکت، معرفی‌نامه را از طریق سامانه به بانک مسکن ارسال کنند. این دسته از متقضایان می‌توانند به شکل حضوری و غیرحضوری تشکیل پرونده بدهند. به محض آنکه معرفی نامه به بانک مسکن برسد، تشکیل پرونده، ارزیابی و ارسال به دفترخانه و انعقاد قرارداد انجام می شود.

وی افزود: انبوه‌سازان و حرفه‌ای سازان باید حسابی نزد بانک مسکن داشته باشند تا فعالیت مالی آنها در بانک مسکن انجام شود. شرایط پرداخت تسهیلات به انبوه‌سازان پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی پروژه‌هاست.

علمداری گفت: ثبت‌نام در سایت بانک مسکن قسمت تشکیل پرونده الکترونیکی و غیرحضوری وجود دارد. همچنین، پروسه معمولی تشکیل پرونده تا دریافت تسهیلات معمولا یک ماه است.

گفتنی است، تسهیلات در بافت فرسوده تا ۵۰  میلیون تومان با سود ۹ درصد و بقیه تسهیلات با سود ۱۸ درصد پرداخت می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.