| کد خبر: 223237 |

◄ بزرگترین ساختمان مهندسى، فناورى و صنعت ساختمان کشور احداث می شود

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان از برنامه احداث بزرگترین ساختمان مهندسى، فناورى و صنعت ساختمان کشور در شهرک غرب تهران خبر داد.

تین نیوز

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان از برنامه احداث بزرگترین ساختمان مهندسى، فناورى و صنعت ساختمان کشور در شهرک غرب تهران خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان، نشست هماهنگی احداث بزرگترین پروژه مهندسى، فناورى و صنعت ساختمان در شهرک غرب تهران با حضور مهندس خرم ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان، دکتر حناچی شهردار تهران، دکتر گلپایگانی معاون شهرسازی ومعماری شهردار، مهندس رحمانی شهردار منطقه 2، مهندس حاجعلی فرد مدیرعامل صندوق مشترک نظام مهندسی استانها، مهندس قربانعلی زاده معاون برنامه ریزی و مهندسی وراستاد مدیر حقوقی سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات عمومی و دولتی و مهندس مصلحی مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور تدبیر عمران ایرانیان در سالن جلسات شهرداری تهران برگزار شد.

مهندس خرم در این نشست تاکید کرد: با احداث بزرگترین پروژه مهندسى، فناورى و صنعت ساختمان در شهرک غرب تهران نباید عادی برخورد شود، چرا که به لحاظ طراحی و کاربری باید پروژه اول پایتخت باشد.

وی خواستار اهتمام جدی در همکاری مشترک وزارت راه و شهرسازی، شهرداری تهران و سازمان نظام مهندسی ساختمان در این موضوع شد و پیشنهاد تشکیل کمیته ای سه جانبه از شهرداری تهران، سازمان نظام مهندسی ساختمان و سازمان مچری وزارت راه و شهرسازی داد تا پیشروی امور پروژه را به صورت مرتب پی گیری کنند.

وی اظهارداشت: این پروژه مهمترین پروژه سرمایه گذاری است که با سرمایه گذاری اعضای شریف و سازمان های نظام مهندسی ساختمان احداث خواهد شد و همه اعضا می توانند در آن مشارکت داشته و از منافع آن بهره مند شوند. منابع مالی پروژه از محل نقدینگی موجود و آورده و مشارکت سازمان استانها، آورده اعضا، فروش دارایی ها و املاک  متعلق به سازمان تامین خواهد شد.

مهندس خرم، هدف از اجرای پروژه را ایجاد یک نشانه شهری متناسب با مقام و منزلت مهندسی کشور عنوان کرد و اظهارداشت: این پروژه از طریق احداث مجموعه ای بلند مرتبه با کارکردهای چند منظوره به عنوان نماد مهندسی، فناوری و صنعت ساختمان خواهد بود.به گفته وی، این پروژه با طراحی یونیک اجرا می شود به نحوی که تامین کننده نظرات جامعه فرهیخته مهندسی و مردم ارجمند تهران خواهد بود.

دکتر پیروز حناچی، شهردار تهران هم در این نشست گفت: در کاری که مهندس خرم پیش قدم شود، قطعاً به نتیجه مى رسد. وی با بیان اینکه خوشحال می شویم طراحی خاص این ساختمان بواسطه معمارى بتواند به تهران به عنوان یک پروژه ویژه کمک کند، افزود: در طراحى پروژه، جنبه عمومى را مدنظر قرار دهید، ضمن اینکه وقتى اسم نظام مهندسى به عنوان متولى در کار باشد پروژه باید به عنوان فرصتی برای نشان دادن بضاعت مهندسی کشور دیده و به عنوان یک مقصد در شهر تهران مطرح شود.

به گفته حناچی، این ملک با ارزش ترین زمین وزارت راه و شهرسازی است و موقعیت بسیار ویژه در یکى از بهترین مناطق تهران را دارد.

چندی قبل، اولین قرارداد پروژه بین صندوق مشترک نظام مهندسى استانها و شرکت تدبیر عمران ایرانیان برای احداث پروژه عظیم ساختمان مهندسی، فناوری و صنعت ساختمان امضا شده است. در این پروژه قرار است در چند برج ٥٧ طبقه با زیر بناى حدود ٧٠٠ هزار متر مربع احداث شود.

اولین قرارداد ساخت پروژه عظیم شهرک غرب بین صندوق مشترک نظام مهندسى استانها به نمایندگى از شوراى مرکزى سازمان نظام مهندسى ساختمان کشور و شرکت تدبیر عمران ایرانیان به امضا رسیده است. قرار است این پروژه در زمینی به مساحت  ٢٤٦٥٦ مترمربع در شهرک غرب و با زیر بنای حدود ٧٠٠ هزار متر مربع و با سرمایه گذارى اعضا و سازمانهای نظام مهندسى ساختمان استانها و کشور احداث شود.

اولین تفاهمنامه در تاریخ 94/9/14 بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور امضا شد و براساس آن ، قرارداد مشاور کارفرما بین صندوق مشترک نظام مهندسی و شرکت مهندسین مشاور تدبیر عمران ایرانیان در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه سال ۹۵ امضا و طی نامه ای در تاریخ ٥ خردادماه سال ۹۶ از سوی صندوق به مشاور ابلاغ شد.

در سال ٩٥ مطالعات امکان سنجی و برنامه فیزیکی پروژه در ٦سرفصل ارائه شد که گزارش خوبى از سوى مشاور ارائه و در کنار آن نیز نظرات کارفرما به خوبى جمع بندى شد.

براساس اسناد و مدارک گذشته و جمع بندی نظرات مدیران فعلی سازمان و صندوق، گزارشی که در تاریخ ۳۰ آبان ماه سال ۹۵ تحت عنوان گزارش مطالعات امکان سنجی و برنامه فیزیکی در بالغ بر ۲۵۰ صفحه ارائه شد، به لحاظ تسلط مهندس مصلحی و همکاران ایشان گزارش مناسب و خوبی تشخیص داده شد و به همین جهت مبنای کارهای بعدی پروژه قرار گرفت وبا به همین دلیل با توجه به اینکه در قرارداد اولیه پیش بینی شده بود که در صورت انجام صحیح وظایف محول شده به مشاور کارفرما و تایید کارفرما از خدمات وی در گام های بعدی نیز از مشاوراستفاده شود. به همین دلیل، قرارداد فعلی که مشتمل بر دو فاز است، در ابان ماه جاری تنظیم و امضا شد.

براساس این قرارداد گامهای زیربرداشته خواهد شد:

1- گام اول: اقدام ‌های نخستین که تا پایان مرحله گودبرداری و پایدارسازی دیواره ها و انتخاب مشاور طراحی پیش می رود.

 2- گام دوم : مرحله احداث، راه اندازی وبهره برداری پروژه را شامل می شود.                                      

البته قرارداد حاضر تا پایان گام اول تدوین شده است و انشاالله پس از پایان گام اول، قرارداد فاز دوم تدوین و امضا خواهد شد که با امضا آن مرحله احداث پروژه آغاز خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.