| کد خبر: 218562 |

طرح جهش تولید انبوه مسکن؛ از تأمین مصالح ارزان تا ارائه اراضی رایگان

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: طرح جهش تولید انبوه مسکن در کشور به تمام ابعاد و فرآیند ساخت و تولید مسکن از جمله تأمین مصالح ارزان، تأمین اراضی رایگان و افزایش میزان تسهیلات ساخت توجه کرده است.

تین نیوز

 رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: طرح جهش تولید انبوه مسکن در کشور به تمام ابعاد و فرآیند ساخت و تولید مسکن از جمله تأمین مصالح ارزان، تأمین اراضی رایگان و افزایش میزان تسهیلات ساخت توجه کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به آثار مثبت طرح جهش تولید انبوه مسکن در کشور، گفت: قطعا تصویب و اجرای این طرح موجب شکوفایی در عرصه تولید مسکن خواهد شد، همچنین اجرای این طرح می تواند به میزان قابل توجهی نظام عرضه و تقاضا را تعدیل کرده و قیمت مسکن را کاهش دهد.

کشور به حدود 3 تا 4 میلیون مسکن جدید نیاز دارد

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس آمارها کشور به حدود 3 تا 4 میلیون مسکن جدید نیاز دارد، زیرا سالانه حدود 800 هزار تا یک میلیون واحد مسکونی جدید باید ساخته شود، اما متأسفانه به دلیل عدم برنامه ریزی های صورت گرفته، در سال های اخیر سالانه حدود 400 هزار واحد مسکونی ساخته شد که این مسئله موجب افزایش تقاضا در بازار مسکن شد.

تأمین اراضی برای تولید انبوه مسکن در طرح جهش تولید

وی گفت: طرح جهش تولید انبوه مسکن در کشور به تمام ابعاد و فرآیند ساخت و تولید مسکن توجه کرده است، یکی از مسائل مهم در تولید انبوه، بحث تأمین اراضی بود که خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته، دستگاه های اجرایی و دولتی بخشی از اراضی را به وزارت راه و شهرسازی واگذار کرده اند.

واگذاری اراضی 250 هزار هکتاری به وزارت راه برای تولید مسکن

رضایی کوچی افزود: از طرف دیگر با توافق میان وزارت راه و شهرسازی و وزارت جهاد کشاورزی در راستای طرح جهش تولید انبوه مسکن مقرر شد که تمامی اراضی حریم شهرها معادل ۲۵۰ هزار هکتار در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

افزایش 25 درصدی سرجمع کل تسهیلات ارائه شده بانک ها به حوزه مسکن در طرح مجلس

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: یکی دیگر از محورهای اثرگذار در توسعه انبوه سازی مسکن در کشور، موضوع ارائه تسهیلات ساخت به سازندگان بود، در سال های گذشته سرجمع کل تسهیلات ارائه شده بانک ها به حوزه مسکن حدود 7 درصد بود که خوشبختانه در طرح مجلس مقرر شد که بانک ها در مجموع حدود 25 درصد از تسهیلات خود را به حوزه مسکن اختصاص دهند، در این طرح جرایم و مجازات هایی نیز برای بانک ها در صورت تمرد از اجرای قانون در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: تأمین مصالح ساختمانی از دیگر مولفه های اساسی در تولید انبوه مسکن است، در شرایط فعلی قیمت مصالح به دلیل عرضه این محصولات در بازار بورس افزایش چشمگیری یافته و قیمت های فعلی سازندگان توان تولید مسکن را نخواهند داشت، از این رو در طرح جهش تولید انبوه مسکن مقرر شد که وزارت راه و شهرسازی پیش از عرضه مصالح به بازار بورس، محصولات و تجهیزات مورد نیاز را در اختیار انبوه‌سازان قرار دهد تا قیمت تمام شده مسکن کاهش چشمگیری یابد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.