| کد خبر: 216648 |

نخستین واحدهای مسکن ملی امروز افتتاح می شود

امروز قرار است با حضور وزیر راه و شهرسازی ۴۷۰ واحد از طرح اقدام ملی مسکن در استان مرکزی افتتاح شود؛ این اولین بهره برداری پروژه از زمان کلنگ زنی در شهریور ۱۳۹۸ خواهد بود.

تین نیوز

امروز قرار است با حضور وزیر راه و شهرسازی ۴۷۰ واحد از طرح اقدام ملی مسکن در استان مرکزی افتتاح شود؛ این اولین بهره برداری پروژه از زمان کلنگ زنی در شهریور ۱۳۹۸ خواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، با وجود نقدهایی که به کند بودن سرعت اجرای پروژه ۴۰۰ هزار واحدی اقدام ملی مسکن می شود، وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده که اولین واحدها را مرداد ماه امسال به متقاضیان تحویل می دهد. هر چند پیش از این زمان افتتاح واحدها تیر ماه اعلام شده بود که بنا به دلایلی از جمله شیوع ویروس کرونا مقداری به تاخیر افتاد.

چند ماه قبل محمودزاده - معاون وزیر راه و شهرسازی- به ایسنا گفته بود که ۱۷ هزار و ۵۰۰ مسکن ملی در شهرهای کوچک که با توجه به تکمیل به‌موقع آورده از سوی متقاضیان و سرعت اجرای مناسب توسط پیمانکار آماده واگذاری است.

پس از آن قرار شد که ۲۰۰۰ واحد هم در پرند افتتاح شود. بنابراین محمودزاده اعلام کرد که در حال جمع آوری آمار تعداد واحدهای قابل افتتاح هستیم و احتمالاً رقم ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد افزایش خواهد یافت.

با وجود آنکه نقدهایی از جمله واگذاری واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر در قالب مسکن ملی و یا کند بودن سرعت اجرای پروژه ها به این طرح وارد می‌شود، بنا به گفته های مسئولان وزارت راه و شهرسازی ویژگی بارز طرح اقدام ملی آن است که از طریق آورده متقاضیان با تسهیلات بانکی ۱۸ درصد و بدون استفاده از منابع دولتی پیش می رود و به همین لحاظ محدود به یک دولت خاص نخواهد بود. لذا دولت های بعدی هم می توانند در قالب سه گانه واگذاری مستقیم، پروژه های مشارکتی و قرارداد با دستگاههای دولتی این طرح را جلو ببرند.

به هر ترتیب وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده محمد اسلامی- وزیر راه و شهرسازی- امروز در سفر یکروزه خود به استان مرکزی دو پروژه ۳۳۶ واحدی کوی سجادیه و پروژه ۷۴ واحدی مشارکتی قائم مقام اراک را افتتاح کند.

همچنین پنج پروژه اقدام ملی در این استان کلنگ‌زنی خواهد شد. پروژه ۳۸۴ واحدی کوی علوی ساوه، پروژه ۴۱۶ واحدی کوی فجر ساوه، آماده سازی زمین ۲۴ هکتاری اراک برای استفاده در طرح اقدام ملی، پروژه ۲۴۰ واحدی کوی سجادیه اراک، پروژه ۶۰۰ واحدی کوی کوثر اراک از جمله طرح‌هایی است که با کلنگ زنی وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی آن رسما آغاز می شود. اسلامی همچنین در این سفر از مناطق حاشیه نشین کوی ولیعصر اراک و منازل سازمانی اداره کل راه آهن اراک بازدید خواهد داشت. سفر به محلات و دیدار با نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس از دیگر برنامه‌های امروز اسلامی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.