| کد خبر: 216158 |

متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن از وام ودیعه استفاده کنند

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی، گفت: با توجه به اینکه فرم «ج» افرادی که در طرح اقدام ملی ثبت ‌نام کرده‌اند تا زمانی‌ تحویل گرفتن مسکن، همچنان سبز است، بنابراین متقاضیان طرح اقدام ملی نیز از تسهیلات مسکن بهره‌مند خواهند شد.

تین نیوز

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی، گفت: با توجه به اینکه فرم «ج» افرادی که در طرح اقدام ملی ثبت ‌نام کرده‌اند تا زمانی‌ تحویل گرفتن مسکن، همچنان سبز است، بنابراین متقاضیان طرح اقدام ملی نیز از تسهیلات مسکن بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، محمود محمودزاده، معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ضمن بیان این نکته که طرح اعطای تسهیلات ودیعه مسکن به منظور حمایت از مستاجران نیازمند طراحی شده است، گفت: شرط سابقه سکونت برای خانوارهایی که در سال‌های گذشته در تهران ساکن بوده‌اند و در سال‌های اخیر به شهرهای مجاور نقل مکان کرده‌ و سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا را ندارند، اعمال خواهد شد و این متقاضیان در صورت کسب سایر شرایط، مشمول دریافت تسهیلات ودیعه مسکن خواهند بود.

*امتیاز تسهیلات ودیعه تا 1 سال در اختیار مستاجران قرار می‌گیرد

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی، در تشریح این نکته که آیا وام ودیعه مسکن به مشمولان طرح اقدام ملی مسکن نیز تعلق می‌گیرد یا خیر، گفت: با توجه به اینکه فرم «ج» افرادی که در طرح اقدام ملی ثبت ‌نام کرده‌اند تا زمانی‌ تحویل گرفتن مسکن، همچنان سبز است، بنابراین متقاضیان طرح اقدام ملی نیز از تسهیلات مسکن بهره‌مند خواهند شد.

وی، در بیان راهکارهای مد نظر وزارت راه و شهرسازی در شرایط خاص نظیر فسخ پیش از موعد قرارداد، افزود: وام ودیعه مسکن تا یکسال نزد موجر باقی‌خواهد ماند اما در شرایطی که شاهد فسخ پیش از موعد قرارداد اجاره باشیم، مبلغ این وام در اختیار مستاجر قرار گرفته و او می‌تواند تا بازه زمانی یک سال از این مبلغ برای انعقاد قرارداد اجاره جایگزین بهره‌مند شود.

*فرم «ج» مشمولان تسهیلات ودیعه قرمز نخواهد شد

محمودزاده، در پاسخ به این سوال که مبلغ تسهیلات به حساب کدام طرف قرارداد اجاره واریز می‌شود، گفت: امتیاز تسهیلات اجاره به نام مستاجر صادر می‌شود اما مبلغ آن به حساب موجر واریز خواهد شد.

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی، در پایان تصریح کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن باید دارای فرم «ج» سبز باشند (تاکنون از تسهیلات یارانه‌دار دولتی در حوزه ساخت و خرید مسکن استفاده نکرده باشند) اما فرم «ج» افرادی که از تسهیلات ودیعه مسکن استفاده نمی‌کنند، قرمز نمی‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.