| کد خبر: 189498 |

مسکن مهر چقدر وام گرفت؟

بانک مسکن از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر تا پایان فروردین امسال بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای این طرح پرداخت کرده است.

تین نیوز

بانک مسکن از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر تا پایان فروردین امسال بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای این طرح پرداخت کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، طرح مسکن مهر در دولت نهم کلید خورد که در ابتدا با مشکلات بسیار زیادی روبرو بود، اما به رغم انتقادهای فراوان، این طرح ادامه یافت و با تغییر دولت نیز بر تکمیل آن تاکید شد.

در طول این مدت، بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی این بخش وظیفه تسهیلات دهی به این بخش را بر عهده داشته و نسبت به پرداخت تسهیلات به واحدهای طرح مسکن مهر اقدام کرده است.

آنطور که مسئولان این بانک مدعی شده‌اند، روند تسهیلات‌دهی به این طرح به دستور رئیس‌جمهور شتاب بیشتری پیدا کرده و تا پایان فروردین امسال جاری سه میلیون و ۱۰۲ هزار و ۷۷۷ فقره تسهیلات به واحدهای طرح مسکن مهر پرداخت شده است.

بر این اساس، از ابتدای اجرای این طرح تا پایان ماه نخست سال جاری مجموعاً سه میلیون و ۱۱۶ هزار و ۱۸۴ واحد مسکن مهر برای اخذ تسهیلات به شعب بانک مسکن معرفی شده‌اند که از این تعداد به سه میلیون و ۱۰۲ هزار و ۷۷۷ واحد، تسهیلات به صورت کامل پرداخت شده است.

رقم تسهیلات پرداخت شده به این تعداد واحد مسکن مهر در این مدت معادل ۵۰ هزار و ۳۸۵ میلیارد و ۹۹۴ میلیون تومان است و مطابق برآوردهای انجام شده مجموع تسهیلاتی که باید برای واحدهای معرفی شده در قالب این طرح پرداخت شود به لحاظ ریالی معادل ۵۳ هزار و ۳۱۱ میلیارد و ۲۹۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ارزش دارد.

مسکن مهرهای استان تهران بیشترین تسهیلات را گرفتند

اما مسکن مهرهای استان تهران بیشترین میزان تسهیلات را از بانک مسکن دریافت کرده‌اند؛ به طوری که طی بازه زمانی مذکور، مجموعاً ۵۳۳ هزار و ۵۴۸ واحد مسکن مهر در استان تهران به شعب مختلف بانک مسکن معرفی شده‌اند که از این تعداد تاکنون ۵۳۲ هزار و ۵۸۱ واحد، تسهیلات خود را مجموعاً به مبلغ ۹,۵۷۶ میلیارد و ۴۹۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت کرده‌اند.

پس از استان تهران، سه استان آذربایجان شرقی، اصفهان و فارس از میان ۳۱ استان کشور بیشترین میزان اخذ تسهیلات به لحاظ تعداد واحد مسکونی در پروژه مسکن مهر را به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس آمار ارائه‌شده از سوی بانک مسکن، حجم تسهیلات پرداخت شده به واحدهای مسکن مهر سه استان آذربایجان شرقی، اصفهان و فارس تا پایان فروردین ماه سال جاری به ترتیب ۱۹۲ هزار و ۱۳۷ واحد، ۱۶۸ هزار و ۷۷۴ واحد و ۱۶۷ هزار و ۲۵۸ واحد بوده است.

به گزارش ایسنا، بانک مسکن به عنوان تنها بانک عامل بخش مسکن، علاوه بر پرداخت تسهیلات به متقاضیان این طرح، عملیات فروش اقساطی این واحدها را نیز بر عهده دارد؛ به این ترتیب که واحدهای مسکونی که در قالب این طرح، کار ساخت و ساز آن‌ها تمام و تکمیل و به آن‌ها اجازه افتتاح و بهره‌برداری داده می‌شود، پیش از بهره‌برداری از واحد، عملیات فروش اقساطی آن‌ها توسط بانک مسکن انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.