| کد خبر: 186023 |

زمین رایگان به سیل‌زدگان داده می‌شود

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن از اختصاص زمین رایگان به خانوارهایی که واحدهای مسکونی آنها در شهرها و روستاهای واقع حریم رودخانه‌ها قرار داشته و بر اثر سیل به طور کامل تخریب شده، خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن از اختصاص زمین رایگان به خانوارهایی که واحدهای مسکونی آنها در شهرها و روستاهای واقع حریم رودخانه‌ها قرار داشته و بر اثر سیل به طور کامل تخریب شده، خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مجید جودی با اعلام این‌که در مجموع ۲۷۰۰ واحد احداثی شهری، ۱۱ هزار واحد احداثی روستایی و ۱۷ هزار واحد تعمیری ارزیابی‌های بنیاد مسکن از آسیب‌های وارده به سیل لرستان است، از آغاز بازسازی واحدهای تعمیری و ارائه تسهیلات بانکی به خانوارهای سیل‌زده در معمولان و پلدختر خبر داد.

وی گفت: ارزیابی‌ها از میزان خسارات به واحدهای مسکونی شهری و روستایی تحت مسئولیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به اتمام رسیده است و عملیات بازسازی آغاز شده است.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام این مطلب که اولویت بازسازی‌ها به واحدهای تعمیری اختصاص یافته است، افزود: از امروز معرفی به بانک‌ها شروع شده و واحدهای تعمیری معمولان و پلدختر از امروز به بانک‌ها معرفی می‌شوند تا تسهیلات را دریافت کنند.

این مقام مسئول بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد: اعطای کمک‌های بلاعوض نیز شروع شده و پرداخت هرچه سریع‌تر در اختیار مردم سیل‌زده قرار می‌گیرد.

وی جزئیات پرداخت‌ها را تشریح کرد و گفت: کمک بلاعوض برای تعمیری ها ۵ میلیون تومان، برای اسباب و لوازم ۵ میلیون تومان، برای واحدهای احداثی شهری ۱۲ میلیون تومان و احداثی روستایی ۱۰ میلیون تومان است. در مجموع ۲۷۰۰ واحد احداثی شهری، ۱۱ هزار واحد احداثی روستایی و ۱۷ هزار واحد تعمیری ارزیابی و معرفی شده است.

جودی در پاسخ به این پرسش که تمهیدات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای خانوارهایی که تمامی مدارک خود را در سیل از دست داده‌اند، به چه نحوی است؟ گفت: خوشبختانه در هنگام ارزیابی و تشکیل پرونده‌ها، این مسأله نیز مورد توجه قرار گرفت. هم اکنون، حدود ۹۵ درصد مدارک سیل زده‌ها آماده است. هماهنگی‌های لازم با ثبت انجام شده تا هر کسی که مدارک خود را گم کرده است در عرض یک روز مشکلش حل شود. کسانی که مدارک خود را در سیل از دست داده اند در عرض یک یا دو روز، گواهی و یا کارت ملی و شناسنامه خود را دریافت می‌کنند و از این بابت مشکلی وجود ندارد.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: مناطقی از شهرهای معمولان و پلدختر هستند که در مسیل رودخانه‌ها احداث شده اند که ضرورت دارد تا مکانیابی آن واحدهای مسکونی تغییر کند، زمین‌ها را وزارت راه و شهرسازی در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار داده است و در حال طراحی هستیم.

جودی ادامه داد: مشکلات تأمین زمین در شهر پلدختر در حال پیگیری است تا مسائل مربوط به تأمین زمین برای احداث واحدهای مسکونی در پلدختر حل شود.

وی تصریح کرد: دولت و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به خانوارهایی که واحدهای مسکونی آنها در شهرها و روستاهای حریم رودخانه‌ها به طور کامل تخریب شده، زمین رایگان در مکانی مناسب تخصیص خواهد داد. در صورت تأمین زمین توسط دولت، این کار انجام خواهد شد و در مناطقی که این امکان وجود ندارد، بنیاد مسکن در روستاها و اداره کل راه و شهرسازی در شهرها تأمین زمین را بر عهده دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.