| کد خبر: 181142 |

◄ پلاسکو تا مهر 99 تحویل کسبه می‌شود

تلاش می‌کنیم تا مهرماه 99 ساختمان جدید پلاسکو تحویل کسبه شود.

تین نیوز

گودبرداری پلاسکو تا پایان سال‌جاری تمام می‌شود.

حسن کاری، رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان با اعلام این خبر افزود: تلاش می‌کنیم تا مهرماه 99 ساختمان جدید پلاسکو تحویل کسبه شود.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، کاری امروز در مراسم تجلیل از منتخبان مسابقه طراحی پلاسکو نو اظهار داشت: دو سال پیش بود که حادثه ناگوار پلاسکو رخ داد و 16 آتش‌نشان در کنار 6 نفر دیگر در این حادثه جان باختند.

او ادامه داد: پس از بروز این اتفاق رئیس بنیاد مستضعفان در محل پروژه حضور یافت و در آن بازدید قول داد پلاسکو را دوساله می‌سازیم. بنیاد پیگیر اخذ مجوز ساخت پلاسکو بود؛ اما شهرداری محدودیت طرح تفصیلی منطقه داشت و اجازه ساخت بیشتر از هفت‌طبقه نمی‌داد، میراث‌فرهنگی هم به‌دلیل وجود مدرسه ژاندارک بیشتر از چهار طبقه مجوز نمی‌داد.

رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان افزود: درمجموع در این فضا جلسات مکرری برگزار شد، اواخر پاییز 96 تفاهمی بین شهرداری تهران، بنیاد مستضعفان و دادستانی انجام شد تا پلاسکو 10 طبقه ساخته شود؛ اما میراث‌فرهنگی مجدداً موافقت نکرد.

کاری اظهار داشت: موضوع به استانداری تهران کشیده شد و استانداری مدیریت را برعهده گرفت، جلسات مکرر بین نهادهای ذی‌ربط برگزار شد و بالاخره 22 اردیبهشت‌ماه 97 بین شهرداری تهران، بنیاد مستضعفان، سازمان میراث‌فرهنگی و کسبه پلاسکو توافق ساخت پلاسکو جدید انجام شد.

او افزود: مقرر شد ساختمان شمالی پنج طبقه توسط کسبه مقاوم‌سازی شود و برج پلاسکو هم با همان سطح و سطوح و طبقات در دو سال توسط بنیاد ساخته شود.

کاری افزود: امسال عملیات گودبرداری پلاسکو جدید تمام می‌شود، فونداسیون را هم می‌سازیم و اوایل سال 98 قرارداد اسکله را منعقد می‌کنیم و نصب اسکله آغاز خواهد شد و تلاش می‌کنیم مهر 99 پلاسکو جدید به کسبه تحویل شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.