| کد خبر: 175541 |

◄ معاون وزیر راه و شهرسازی: ساخت پلاسکو غیرقانونی است

محمدسعید ایزدی، معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری درخصوص تلاش بنیاد مستضعفان برای احداث ساختمان ۱۵ طبقه به‌عنوان ساختمان جدید پلاسکو اظهار داشت: این اقدام بنیاد مستضعفان با مصوبات شورای‌عالی شهرسازی در تعارض است و من طی نامه‌ای احداث ساختمان جدید پلاسکو را مغایر مقررات اعلام کردم.

تین نیوز

اخیراً در کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران مجوز احداث ساختمان ۱۵ طبقه به بهانه رفع دغدغه اصناف سابق پلاسکو صادرشده است. ضمن اینکه شورای تأمین استان تهران نیز به ریاست استاندار تهران مجوز مشابهی برای احداث ساختمان پلاسکوی جدید صادر کرده است.

این درحالی است که براساس قانون، مسئول صدور مجوز ساختمان‌های بلندمرتبه، شورای‌عالی شهرسازی و معماری است و این شورا اخیراً در نامه‌ای به معاون شهرسازی شهرداری تهران، مجوز صادره از سوی کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران را مغایر مقررات اعلام کرده است.

شورای‌عالی شهرسازی و معماری تصویب کرده که هیچ ساختمان بلندمرتبه جدیدی در پایتخت احداث نشود.

محمدسعید ایزدی، معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری درخصوص تلاش بنیاد مستضعفان برای احداث ساختمان ۱۵ طبقه به‌عنوان ساختمان جدید پلاسکو اظهار داشت: این اقدام بنیاد مستضعفان با مصوبات شورای‌عالی شهرسازی در تعارض است و من طی نامه‌ای احداث ساختمان جدید پلاسکو را مغایر مقررات اعلام کردم.

او افزود: در جلسه کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران برای صدور مجوز ساخت ساختمان جدید پلاسکو  نیز رأی به مغایرت اقدام بنیاد مستضعفان دادم و بالای امضای خود نوشتم این برنامه‌ریزی با مقررات در تعارض است.

معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی درخصوص علت مغایرت ساخت جدید پلاسکو با مقررات بیان داشت: پلاسکوی جدید هم به لحاظ تعداد طبقات پیشنهادی و هم ازنظر برگزاری مسابقه معماری و طراحی این ساختمان، با مصوبات شورای‌عالی شهرسازی و معماری مغایرت دارد و باید برای اجرای این طرح، رفع مغایرت صورت گیرد.

او ادامه داد: سازندگان پلاسکو در شورای تأمین استان درخواست احداث این ساختمان را عیناً مشابه آنچه قبلاً وجود داشته، درخواست داده و توانسته‌اند مجوز بگیرند. به همین دلیل به استناد مصوبه شورای تأمین قصد دارند عیناً شبیه ساختمان قبلی پلاسکو آن را بسازند.

ایزدی تصریح کرد: بااین‌حال برخلاف مصوبه شورای تأمین نیز عمل کرده و قصد دارند پنج طبقه زیرزمین و دوطبقه در بالا به ساختمان پلاسکو اضافه کنند که کاملاً با ضوابط شورای‌عالی شهرسازی مغایرت دارد.

او خاطرنشان کرد: برای ساخت پلاسکوی جدید باید از شورای‌عالی شهرسازی و معماری موافقت اصولی اخذ شود و تا قبل از اخذ موافقت این شورا، هیچ‌گونه اقدامی برای ساخت‌وساز نباید صورت گیرد.

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری درباره مقررات این شورا درزمینهٔ احداث ساختمان‌های بلندمرتبه گفت: یکی دیگر از مغایرت‌های ساخت پلاسکو جدید، تعارض با مقررات بلندمرتبه‌سازی است که در شورای‌عالی شهرسازی تصویب و ابلاغ‌شده است. براساس این مصوبه، ساخت سازهای بالای هشت طبقه، بلندمرتبه محسوب می‌شوند و باید از شورای‌عالی شهرسازی مجوز داشته باشند.

به گفته ایزدی مهم‌ترین مغایرت پلاسکو جدید با مقررات ساخت‌وساز عدم رعایت تراکم مازاد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درخصوص دیگر اقداماتی که پلاسکو جدید باید رعایت کند یادآور شد: سازمان میراث‌فرهنگی نیز اعلام کرده است تا در هنگام ساخت‌وساز اشراف این ساختمان، حریم سفارت انگلیس و ساختمان ژاندارک هم باید رعایت شود.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: در ابتدا قرار بود ساختمان جدید پلاسکو در سه قطعه زمین  شامل زمین فعلی، قطعه زمین هزار متری جلوی ساختمان و یک پلاک ثبتی دیگر شامل پارکینگ جانبی احداث شود ولی تاکنون نتوانسته‌اند با مالکان این دو قطعه دیگر به توافق برسند.

ایزدی تأکید کرد: بااین‌حال آنچه بنیاد مستضعفان به‌عنوان طرح معرفی کرده است ساخت‌وساز در قطعه هزار متری جلوی پلاسکو است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    درزمین غصبی ساخت وساز قانونی نیست