| کد خبر: 171559 |

◄ فشار بر مالکان واحدهای ساختمان پلاسکو

به نظر می‌رسد یکی از دلایل فشار بر مالکان ساختمان پلاسکو برای فروش سرقفلی ملک خود، مراجعه و عجله در ساخت این ساختمان باشد. زیرا تا شرایط آماده نباشد کار ساخت بنای جدید در محل قدیم ساختمان پلاسکو ممکن نمی‌شود.

تین نیوز

دو سال پیش ساختمان پلاسکو در پی آتش‌سوزی فروریخت و تعدادی از آتش‌نشانان فداکار نیز در میان آتش جان خود را از دست دادند که هنوز هم داغ آن‌ها تازه است. اما این روزها بلاتکلیفی مالکان این ساختمان است که مشکلات تازه‌ای در ساختمان پلاسکو ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، شنیده‌ها حاکی از آن است که این روزها فشار بر مالکان واحدهای تجاری ساختمان پلاسکو به منظور فروش سرقفلی‌ها زیاد شده و این مهم یکی از موانعی شده تا کار ساخت این ساختمان با تاخیر مواجه شود.

بهانه بنیاد مستضعفان به عنوان متولی بازسازی این ساختمان قدیمی، به منظور اعمال فشار بر مالکان واحدهای تجاری نیز این‌گونه عنوان شده که، به رغم آماده نبودن زیرساخت‌ها برای شروع به ساخت بنای جدید این ساختمان، مالکان برای ساخت ساختمان جدید عجله نشان می‌دهند.

درحالی فشارها بر مالکان واحدهای تجاری ساختمان تخریب شده پلاسکو زیاد شده که شنیده‌ها حاکی از آن است که هنوز بنیاد مستضعفان و جانبازان مدارک خود مبنی بر مالکیت زمین ساختمان پلاسکو را به شورا ارائه نداده است. اگر این موضوع تایید شود؛ بازهم کار ساخت ساختمان پلاسکو با مشکل حقوقی مواجه می‌شود.

با آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو، به عنوان قطب تولید پوشاک در تهران، مالکان واحدهای تجاری این ساختمان در مرکز تجاری نور اسکان داده شدند. ولی رونق به بازار کار آن‌ها بازنگشت. موضوعی که صاحبان پلاسکو را دچار آسیب روانی کرده، نبود رونق در کار نیست بلکه فشارهایی است که به آن‌ها وارد می‌شود تا اقدام به فروش واحدهای تجاری خود بکنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران اما در این‌باره رسیدگی به ساخت مجدد ساختمان پلاسکو را که در زمستان سال 95 در سانحه آتش‌سوزی تخریب شد را از اولویت‌های شورا، بنیاد مستضعفان و شهرداری تهران دانست.

حسن خلیل‌آبادی با اشاره به ذی‌نفع بودن برخی دستگاه‌ها در ساختمان پلاسکو در کنار بنیاد مستضعفان و جانبازان، گفت: تا جایی که من مطلع هستم شورای شهر تهران و بنیاد مستضعفان به دنبال ساخت بنای جدید در این محل هستند.

وی با تاکید بر این موضوع که اگر کار ساخت بنای جدید ساختمان قدیمی پلاسکو به طول انجامیده شاید برای وجود برخی مشکلات حقوقی باشد که بنیاد با آن مواجه است، افزود: شاید شهرداری تضامینی از بنیاد خواسته که ممکن است این موضوع برای بنیاد مشکل باشد.

به گفته حسن خلیل‌آبادی، به نظر می‌رسد یکی از دلایل فشار بر مالکان ساختمان پلاسکو برای فروش سرقفلی ملک خود، مراجعه و عجله در ساخت این ساختمان باشد. زیرا تا شرایط آماده نباشد کار ساخت بنای جدید در محل قدیم ساختمان پلاسکو ممکن نمی‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.