| کد خبر: 174491 |

◄ اخذ پروانه ساخت پلاسکو معطل تصمیم شهرداری

تاکنون هماهنگی‌هایی از سوی بنیاد مستضعفان برای ساخت مجدد ساختمان پلاسکو انجام‌شده است. سیدکمال‌الدین شهریاری، عضو کمیسیون عمران مجلس با اعلام این مطلب گفت: ساختمان جدید پلاسکو باید براساس الزامات و مقتضیات زمان ساخته شود

تین نیوز

تاکنون هماهنگی‌هایی از سوی بنیاد مستضعفان برای ساخت مجدد ساختمان پلاسکو انجام‌شده است.

سیدکمال‌الدین شهریاری، عضو کمیسیون عمران مجلس با اعلام این مطلب گفت: ساختمان جدید پلاسکو باید براساس الزامات و مقتضیات زمان ساخته شود

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، شهریاری بابیان اینکه تعلل صورت گرفته در ساخت مجدد این ساختمان به علت اخذ مجوزهای لازم از سوی شهرداری است، تصریح کرد: ساختمان پلاسکو از یک‌سو به‌دلیل ارتفاعی که داشته دارای حقوق مکتسبه است و باید پروانه با همان ارتفاع برای آن صادر شود و از سوی دیگر، این موضوع با طرح تفصیلی حاکم بر ارتفاع منطقه ۱۲ مغایرت دارد.

شهریاری افزود: درواقع ارتفاع ساختمان‌ها در این منطقه به‌دلیل وجود ساختمان‌هایی چون مجلس و مسجد شهید مطهری که دارای ارزش‌ میراث‌فرهنگی هستند، محدودشده و این محدودیت ارتفاع منجر به مشکلاتی در اعطای پروانه ساخت به ساختمان پلاسکو شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: براین اساس، احداث مجدد این ساختمان در مرحله اخذ پروانه متوقف مانده و باید ببینیم چه زمانی شهرداری این موضوع را تعیین تکلیف و مبادرت به صدور پروانه برای ساخت مجدد این ساختمان می‌کند.

ساختمان قدیمی برج پلاسکو در حادثه آتش‌سوزی در تاریخ 30 دی 1395 به طور کامل تخریب شد. متأسفانه دراثر این حادثه تلخ تعداد زیادی از کسبه بازار پوشاک تهران ورشکست شدند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.