بازدید سایت : ۷۴۸۰۴
| کد خبر ۳۰۰۳۲۸
کپی شد

اجرای ایستگاه «بسیج» مترو مشهد نیازمند ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار است

مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد با اشاره به آغاز عملیات ساخت ایستگاه بسیج در خط سوم مترو گفت: ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این ایستگاه مورد نیاز است.

اجرای ایستگاه «بسیج» مترو مشهد نیازمند ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار است
تین نیوز |

مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد با اشاره به آغاز عملیات ساخت ایستگاه بسیج در خط سوم مترو گفت: ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این ایستگاه موردنیاز است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، کیانوش کیامرز افزود: ایستگاه بسیج از مهمترین ایستگاه های باقیمانده از بخش اول خط سوم است که در صورت انتشار اوراق مشارکت، تکمیل این ایستگاه سرعت می گیرد.

وی بیان کرد: هم اینک کارگاه طرح قطارشهری مشهد با قوت فعال است و در خط سوم تمرکز روی سکوهای دوم ایستگاه های میدان شهدا، باب الجواد (ع) و پایانه مسافربری و کامل کردن تجهیزات داخل ایستگاهی بوده که برای تکمیل آن ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیر عامل شرکت قطارشهری مشهد خاطر نشان کرد: در خط چهارم نیز حفاری پنج کیلومتر از تونل توسط دستگاه حفاری تی.بی .ام از مسیر خواجه ربیع به سمت چهارراه راه آهن انجام شده و حفاری ادامه دارد.

کیامرز گفت: حفاری تونل خط سوم در مسیر قاسم آباد نیز در حال اجرا است.

 مشهد پس از تهران دومین شهر کشور است که در سال ۱۳۸۹ به خط قطار شهری مجهز شد و هم اینک برای این کلانشهر چهار خط تعریف شده که خطوط یک و ۲ در حال بهره برداری است و خطوط سوم و چهارم نیز در دست ساخت است.

خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل‌آباد این شهر، اسفند ۱۳۸۹ به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند، مسیر توسعه چهار و نیم کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.

عملیات حفاری ۱۴ و نیم کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی، پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره‌برداری شد.

اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری وقت به مشهد، این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی پیوند خورد و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره‌برداری شد.

عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد، از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است و اردیبهشت ماه امسال با بهره برداری از بخش اول این خط به طول پنج کیلومتر از میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) خطوط مترو مشهد به حرم مطهر رضوی متصل شد.

عملیات حفاری خط چهارم نیز به طول ۱۷ و نیم کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه از خرداد ۱۴۰۰ آغاز شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.