| کد خبر: 248448 |

◄ بازدید اعضای اتحادیه شرکت‌ های قطار شهری کشور از قطار ملی مترو

جلسه اعضای اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور با موضوع بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل مبتلا به مترو کلانشهرها و همچنین تاکید بر فعال شدن کمیته‌های فنی و تخصصی اتحادیه در تهران برگزار شد. حضور در شرکت واگن سازی و بازدید میدانی از آخرین وضعیت قطار ملی مترو، دیگر برنامه اعضای اتحادیه بود.

تین نیوز

جلسه اعضای اتحادیه شرکت های قطار شهری کشور با موضوع بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل مبتلا به مترو کلانشهرها و همچنین تاکید بر فعال شدن کمیته های فنی و تخصصی اتحادیه در تهران برگزار شد. حضور در شرکت واگن سازی و بازدید میدانی از آخرین وضعیت قطار ملی مترو، دیگر برنامه اعضای اتحادیه بود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، جلسه آبان ماه ۱۴۰۱ اعضای اتحادیه شرکت های قطار شهری کشور به ریاست «مسعود درستی» مدیرعامل شرکت مترو تهران و رئیس هیئت مدیره اتحادیه و با حضور مدیران عامل شرکت های قطار شهری کلانشهرهای مشهد، اصفهان، شیراز، کرمانشاه و اسلامشهر انجام شد که عباس نامی، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران نیز در آن حاضر بود.

در این نشست ضمن معارفه اعضای جدید اتحادیه (مدیران عامل شرکت های قطار شهری قم و کرمانشاه) روسای کمیته های فنی و تخصصی اتحادیه نیز برای یک دوره ۱۲ ماهه حکم خود را دریافت کردند. تاکید بر فعال شدن کمیته ها با هدف تحقق حداکثری مطالبات قانونی شرکت های قطار شهری فعال در کشور و رفع برخی مشکلات همیشگی این حوزه، از جمله مباحث اصلی جلسه مورد نظر بود.

در ادامه برنامه برگزار شده، حضور در محل شرکت واگن سازی تهران، آشنایی هرچه بیشتر با فعالیت ها و شرح خدمات متنوع این شرکت و همچنین بررسی آخرین وضعیت قطار ملی مترو به منظور اخذ تاییدیه های لازم و صدور مجوز تولید انبوه، از دیگر قسمت های برنامه مذکور بود که البته این بخش با حضور «جلال بهرامی» معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران صورت پذیرفت.

طبق گفته دست اندرکاران امر، فرآیند اخذ تاییدیه نهایی از جانب شرکت مشاور اروپایی، آخرین مراحل خود را سپری کرده و انتظار می رود اوایل زمستان امسال، قطار ملی مترو با سطح داخلی سازی ۸۵ درصد بتواند مجوز تولید انبوه را دریافت کند؛ مسئله ای که شرکت های قطار شهری کشور به دنبال تحقق آن هستند تا مقوله تامین زیرساخت های حمل و نقل ریلی با تکیه بر تولیدات داخلی، با هزینه کمتر و دسترسی آسانتر در دوران تحریم های بین المللی میسر شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.