| کد خبر: 245785 |

◄ قطار شهری کرمانشاه سال ۱۴۱۰ تکمیل می‌شود

معاون عمرانی شهردار و رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه تمام توان خود را برای پیشبرد پروژه قطار شهری کرمانشاه به کار گرفته‌ایم، گفت: این پروژه تا سال ۱۴۱۰ تکمیل می‌شود.

تین نیوز

معاون عمرانی شهردار و رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه تمام توان خود را برای پیشبرد پروژه قطار شهری کرمانشاه به کار گرفته‌ایم، گفت: این پروژه تا سال ۱۴۱۰ تکمیل می‌شود.

به گزارش تین نیوز از مرکز اطلاع رسانی شهرداری کرمانشاه، حمید اعتصام‌ فر روز شنبه در این ارتباط اظهار داشت: در حال حاضر تمام توان خود را برای پیشبرد پروژه قطار شهری کرمانشاه به کار گرفته ‌ایم.

وی با بیان اینکه پروژه قطار شهری یک پروژه با طول ۱۳ کیلومتر است، افزود: این پروژه از میدان معلم آغاز می شود و تا میدان فردوسی ادامه پیدا می کند و در این ۱۳ کیلومتر ۱۳ ایستگاه هم در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به تغییری که در سال ۱۳۹۳ در اجرای طرح اتفاق افتاد، قسمتی از این پروژه به صورت هوایی و قسمتی نیز به صورت زیرزمینی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: همه ناوگان پروژه یک طرح است و قطار شهری قسمتی را در روی سطح زمین طی می‌کند و قسمتی را زیر سطح زمین طی می‌شود.

اعتصام‌فر درباره ایستگاه نخست پروژه قطار شهری گفت: در این ایستگاه با توجه به بافت فرهنگی تاریخی طاق بستان با اداره میراث فرهنگی با مشکل مواجه شده‌ایم.

وی افزود: در حال حاضر کارهای ایستگاه نخست در میدان معلم انجام نشده است و از ایستگاه دوم شروع به کار کرده‌ایم، یعنی از ابتدای خیابان کارمندان و تقاطع بلوار و کارمندان ایستگاه دوم  قطار شهری است.

اعتصام‌فر اضافه کرد: از ایستگاه سه راه مسکن تا میدان آزادی به عنوان فاز نخست پروژه  و از میدان آزادی به سمت میدان فردوسی هم فاز دوم پروژه تعریف شده است. فاز اول پروژه ۶/۶ کیلومتر  و فاز دوم ۴/۳ کیلومتر است.

قطار شهری کرمانشاه سال ۱۴۱۰ تکمیل می‌شود

معاون شهردار کرمانشاه اشاره ای به پارکینگ قطارها نیز داشت و گفت: یک قسمت انبار نیز در انتهای پارک شاهد دیده شده که ۸۰۰ متر مسیر انحرافی دارد و محل توقف، نظافت و سرویس های دوره ای قطار به عبارتی پارکینگ قطارها محسوب می شود.

وی ادامه داد: از مسیر ۱۳ کیلومتری قطار شهری پنج کیلومتر آن بصورت روگذر است.

اعتصام فر تصریح کرد: از ابتدای خیابان کارمندان تا سه راه ۲۲ بهمن در خیابان ویلا و ادامه مسیر تا میدان فردوسی زیرزمینی خواهد بود.

وی اضافه کرد: در برنامه قبلی قطار شهری برای مسیر چهارراه مدرس تا میدان فردوسی به سمت سراب قنبر برنامه‌ای وجود نداشت که قرار است عملیات عمرانی این قسمت نیز به پیمانکار واگذار شود.

اعتصام فر درباره ظرفیت جابجایی مسافر این قطار نیز گفت: ظرفیت هر واگن ۲۰۰ نفر طبق استانداردها و هر رام قطار یک لوکوموتیو و چهار واگن قطار متصل است که ظرفیت آن ۸۰۰ نفر است.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۱۰ پروژه قطار شهر کرمانشاه تکمیل خواهد شد، افزود: عمیق ترین نقطه این تونل ها  ۳۸ متر و عمق بقیه تونل ها نزدیک ۲۸ متر است.

اعتصام فر ادامه داد: امکان سنجی و مطالعه اولیه این خط در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در تاریخ  ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ مصوب شده و متعاقب آن در چهل و هفتمین جلسه رسمی دوره سوم شورای شهر کرمانشاه در سال ۱۳۸۸ به تایید شورا رسیده است.

وی افزود: شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور در  سال ۸۸، احداث سیستم خط مونوریل و قطار هوایی را برای کرمانشاه مصوب کرد. 

اعتصام فر اضافه کرد: در سال ۱۳۹۰ پروژه به طور رسمی آغاز به کار کرد. همین سازه ای که در بلوار شهید بهشتی به صورت ستون و عرشه ساخته شده‌است. پس از آن ایراداتی به پروژه وارد شد. اجرای طرح مونوریل منتفی و جای خود را به قطار شهری داد.

معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: سال ۱۳۹۳ مصوب شد که بقیه پروژه به صورت زیرزمینی ادامه پیدا کند و کار بصورت زیرزمینی ادامه پیدا کرد. 

وی افزود: در حال حاضر پروژه قطار شهری فعال است، علی رغم چیزی که در تصور عموم مردم است. 

اعتصام فر با بیان اینکه پروژه قطار شهری پنج پیمانکار دارد، گفت: سه پیمانکار آن، با تمام توان کار می کنند. یکی از آنها با نصف ظرفیت و دیگری فعالیتش رو به اتمام و در مراحل تحویل نهایی است.

قطار شهری کرمانشاه سال ۱۴۱۰ تکمیل می‌شود

وی تصریح کرد: برای برخی شهروندان این سئوال مطرح است که چرا ستون های قطار شهری پیوسته نیست؟ زیرا که قرار است در آن نقاط ۶ ایستگاه هوایی ساخته شود. 

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرمانشاه  با بیان اینکه از سه راه ۲۲ بهمن تا میدان آزادی تونل های قطار شهری آماده است، اضافه کرد: طول این تونل های آماده یک هزار و ۶۵۹ متر است و از میدان آزادی به سمت جنوب شهر یعنی  فردوسی کار حفر تونل ادامه دارد و تا مقابل مسجد جامع کار حفاری انجام شده است نیمی از مسیر لاینینگ یا بتن دیواره داخلی نیز انجام شده است.

کلانشهر کرمانشاه بیش از یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جای داده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • متین 0 5

    انشاله با بکار افتادن مترو کرمانشاه در بهبود کیفیت در رفتار وفرهنگ این شهر که به یک روستای بزرگ تبدیل شده با فرهنگ سازی با هدف بالا بردن سطح بهداشت و و ....قدمی برداشته باشیم.

  • ناشناس 1 0

    شهری که دارای قدمت واهمیت درغرب کشور هست، متاسفانه چهار خیابان اصلی بیشتر ندارد و کشش این همه خودرو را ندارد ویکی از شهرهای پرترافیک ایران هست .مطمئنا قطار شهری نیاز کنونی کرمانشاه نبود بلکه بجای اتلاف سرمایه وبودجه هنگفت ، این هزینه ها بایست برای احداث خیابان و کمربندی هزینه می شدولی ازآنجائیکه مسئول دلسوز دراین شهر نیست ، بودجه عمران چندسال استان صرف پروژه ای بی خاصیت شده که سرانجامش نیز بعد از 10 سال هنوز مشخص نیست.

  • محمدی 1 0

    پروژه منوریل برای کرمانشاه هیچ توجیه و ضرورتی نداشت. ولیکن مترو بسیار بهتر ازمنوریل هست. متأسفانه کرمانشاه مسئول دلسوز ندارد .بجای منوریل میشد با 1/100 بودجه آن خط BRT راه اندازی کرد.افسوس برای این شهر با مدیران ناکارآمدش

  • ناشناس 0 0

    دوازده سال پیش که شروع کردن گفتن سه ساله کلش تموم میشه اما هنوز یه ایستگاه هم درست نکردن اخه تا کی دروغ و ریا کاری بسه دیگه کاری که از پسش بر نمیاین چرا شروعش میکنین

  • محمد 0 0

    دوازده سال پیش گفتن سه ساله بهره برداری میشه اما هنوز دریغ از یه ایستگاه اماده سوال من اینه که چرا وقتی میدونین از پس کاری بر بییاین شروعش میکنین همه این موانع فعلی رو میتونستین پیش بینی کنین مگه این پروژه بزرگ شهری قبلش کارشناسی نکردین این همه هزینه هزارها میلیارد به پول الان و نتیجش هیچ که جواب کو هست ما تا کی باید وعده الکی ودروغ بشنویم