| کد خبر: 238620 |

آغاز عملیات اجرایی پروژه توسعه خط 4 مترو تا منتهی‌الیه شرقی تهران

عملیات اجرایی پروژه توسعه شرقی خط 4 مترو تهران، روز دوشنبه 6 دی ماه 1400 با دستور شهردار تهران و طی مراسمی به همین منظور آغاز خواهد شد.

تین نیوز

عملیات اجرایی پروژه توسعه شرقی خط 4 مترو تهران، روز دوشنبه 6 دی ماه 1400 با دستور شهردار تهران و طی مراسمی به همین منظور آغاز خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) علی امام مدیرعامل شرکت مترو با اعلام مطلب فوق افزود: به موجب مطالعات صورت گرفته در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت، خط 4 به عنوان یکی از پرمسافرترین کریدورهای شرقی – غربی حمل و نقل درون شهری و با طول20 کیلومتر، نیازمند توسعه از دو سمت شرق و غرب است تا به بالاترین میزان کارایی و بهره‌وری ممکن نائل آید.

در این راستا عملیات اجرایی پروژه توسعه غربی خط مذکور از ایستگاه ارم سبز تا میدان چهارباغ از مدت‌ها پیش آغاز شده است و حالا نوبت به شروع پروژه توسعه شرقی خط 4 از ایستگاه در حال بهره‌برداری شهید کلاهدوز تا دانشگاه عباسپور و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در منطقه حکیمیه رسیده تا وارد مرحله اجرا شود.

 

 

مدیرعامل شرکت مترو در ادامه گفت: طبق مطالعات ترافیکی صورت گرفته، برآورد می‌شود در افق 20 سال آینده، حدود 25 درصد از کل مسافران خط 4 از ایستگاه‌های بخش توسعه شرقی این خط استفاده کنند و همین امر نشان از اهمیت بالای پروژه مذکور دارد.

امام در پایان افزود: با تکمیل فازهای مختلف پروژه توسعه شرقی خط 4 که مسیری 11 کیلومتری با 10 ایستگاه و 3 ایستگاه تبادلی (2 ایستگاه با سایر خطوط عادی و یک ایستگاه با خطوط اکسپرس) را شامل می‌شود، محله‌های تهران نو، دردشت، میدان شقایق، میدان شاهد، حکیمیه و تهرانپارس به همراه دانشگاه شهید عباسپور و دانشگاه آزاد واحد تهران شمال، تحت پوشش خطوط راه‌آهن ریلی شهر تهران قرارگرفته و شهروندان گرامی پهنه شرقی پایتخت از این امکان حمل و نقلی، استفاده بیشتر و بهتری خواهند برد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.