| کد خبر: 236077 |

◄ بازدید نمایندگان وزیر کشور از قطار ملی مترو و کارخانه واگن سازی تهران

مشاوران وزیر کشور به نمایندگی از این وزارتخانه، ضمن حضور در محل کارخانه واگن سازی تهران، در جریان توانمندی‌ها و قابلیت‌های این صنعت در مجموعه مدیریت شهری پایتخت قرار گرفتند.

تین نیوز

پیرو دعوت به عمل آمده از نمایندگان وزارت کشور جهت بازدید از بخش‌های مختلف کارخانه واگن سازی تهران، ۴ نفر از مشاوران وزیر کشور به صورت حضوری در جریان ظرفیت‌های متنوع این مجموعه قرار گرفته و همچنین پروژه طراحی و ساخت قطار ملی مترو با عمق ۸۵ درصد داخلی‌سازی را از نزدیک مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، بحث و تبادل نظر پیرامون مواد ۵۴ و ۵۸ قانون برنامه ششم توسعه کشور که بر استفاده حداکثری از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور متمرکز بوده و رسیدن به سطح ۸۵ درصد دانش طراحی و ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت حمل و نقل ریلی شهری و بین شهری را الزام کرده است، بخش دیگری ازمباحثات انجام شده در نشست پس از بازدید مشاوران وزیر کشور بود که البته قرار شد در این زمینه جلسات تکمیلی برگزار و موضوع با جدیت دنبال شود تا نتیجه جهت اخذ تصمیمات لازم به استحضار وزیر محترم کشور برسد.

طبق ماده ۵۸ این قانون، دولت مکلف است نسبت به تضمین تسهیلات و تامین ناوگان و تجهیزات قطار شهری از محل منابع پیش‌بینی شده در بودجه سنواتی اقدام و با بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی، تامین ۲۰۰۰ دستگاه واگن و تجهیزات مربوطه را مدنظر قرار دهد.

 در این نشست مهندس علی امام مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) و مهندس مجتبی گلشنی مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران حضور داشته و توضیحاتی مبسوط در موضوعات مورد نظر ارائه دادند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    سلام. مگه قرار نبود خط تولید این قطار شهریور ماه راه اندازی بشه؟