| کد خبر: 221167 |

12 ایستگاه جدید مترو در سال جاری افتتاح می شود؟

مدیرعامل شرکت مترو تهران توضیحاتی درباره سرانجام افتتاح 12 ایستگاه جدید مترو در پایتخت ارائه داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت مترو تهران توضیحاتی درباره سرانجام افتتاح 12 ایستگاه جدید مترو در پایتخت ارائه داد.

به گزارش تین نیوز، علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس،‌ درباره سرانجام افتتاح 12 ایستگاه جدید مترو در پایتخت، اظهار داشت: برای تحقق این مسأله نیاز به منافع کافی داریم که منابع شرکت مترو تهران برای ایستگاه‌های جدید به طور کلی از سه طریق تأمین می‌شود. اوراق مشارکت سال 97،  اوراق مشارکت سال 98 و  بودجه شهرداری تهران که مشکلاتی در این زمینه ایجاد شده است.

وی ادامه داد: اوراق مشارکت سال 97 محقق شده ولی اوراق مشارکت سال 98 که هزار میلیارد تومان است هنوز به سرانجام نرسیده که در صورت محقق نشدن برنامه‌ها دچار خدشه جدی خواهد شد و کارها  در زمینه افتتاح ایستگاه‌های جدید با آسیب همراه می‌شود.

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: درباره بودجه شهرداری تهران نیز 2 هزار و 800 میلیارد تومان برای مترو در نظر گرفته شده که  حداقل 50 درصد آن باید به دست‌مان برسد در غیر اینصورت برنامه‌ها به درستی محقق نخواهد شد و در حال حاضر کمتر از 10 درصد این بودجه به محقق شده است.

امام گفت:‌به غیر از ورودی دوم که یکی در شهریور و در ایستگاه متر مهدیه و دیگری در مهر و در ایستگاه نواب افتتاح شده بنا داریم که تا پایان سال، 12 ایستگاه جدید مترو را افتتاح کنیم که نخستین مورد ایستگاه برج میلاد است که ان‌شاءالله در آبان این موضوع اجرایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که بودجه‌ها محقق نشود و اوراق 98 به سرانجام نرسد بخشی‌از افتتاح‌ها ممکن است به سال آینده موکول شود.

مدیرعامل شرکت مترو تهران در پاسخ به این پرسش که محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران اخیرا مطرح کرد که شهرداری برای پیگیری مطالبات خود مقابل ساختمان دولت لحاف و تشک بیندازد و چقدر شما پیگیر مطالبات خود از دولت بوده‌اید؟ گفت: منظور آقای هاشمی مطالبات کلان شهرداری است که باید این مسأله را از معاون مالی شهردار سوال کنید ولی ما در شرکت مترو و معاونت حمل و نقل و ترافیک پیگیر هستیم که از ظرفیت‌های مختلف برای بودجه مترو بهره‌مند شویم که یکی تبصره 18 قانون بودجه و دیگری تبصره 19 است.

امام گفت: در این زمینه‌ها به نتایج تقریبا خوبی رسیده‌ایم در حال رایزنی با مسؤولان مربوطه هستیم، به ویژه در تلاش هستیم که قرارداد تأمین 114  واگن را از این طریق محقق کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.