| کد خبر: 216680 |

مدیرعامل سازمان قطار شهری کرمانشاه:

"قطار شهری" باید به شهرک «مسکن» برسد

سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی کرمانشاه با اشاره به وجود موانع میراثی در مسیر پروژه قطار شهری، گفت: هم اکنون در حال مذاکره با مسئولان میراث هستیم و برای جلب موافقت آنها چهار مسیر برای ادامه پروژه قطار شهری در محدوده شکارگاه خسروپرویز تعریف شده است.

تین نیوز

سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی کرمانشاه با اشاره به وجود موانع میراثی در مسیر پروژه قطار شهری، گفت: هم اکنون در حال مذاکره با مسئولان میراث هستیم و برای جلب موافقت آنها چهار مسیر برای ادامه پروژه قطار شهری در محدوده شکارگاه خسروپرویز تعریف شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، امین سرتیپ نیا در نشست خبری امروز (15 مرداد) با اشاره به فعال بودن پروژه قطار شهری، گفت: این پروژه در دو فاز پیگیری می شود و تلاش این است که فاز اول هرچه سریعتر به پایان برسد.

وی افزود: با وجود شهردار فعلی که حامی و پشتیبان پروژه است، به نظر می رسد اتمام این پروژه شدنی باشد و امیدوار هستیم دراین مسیر حمایت ویژه استاندار را هم داشته باشیم.

سرتیپ نیا با اشاره به انتقادهای فراوان از این پروژه، گفت: همواره انتقاداتی که بسیاری از آنها بدون پشتوانه علمی و منطقی است، نسبت به این پروژه مطرح شده و می شود و عمده این انتقادها متاسفانه صرفا در جهت منافع شخصی است.

وی افزود: این پروژه شروع شده و تا نیمه های کار پیش رفته و ستون های آن برافراشته شده و الان زمان انتقاد نیست و همه باید کنار هم باشیم تا این پروژه هر چه سریعتر به سرانجام رسیده و مردم کرمانشاه بتوانند از آن بهره مند شوند.

این مسئول تاکید کرد: کرمانشاه نهمین کلانشهر کشور است و داشتن سیستم ریلی مدرن حق مردم این شهر است و باید برای تحقق این مهم همه باهم تلاش کنیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی کرمانشاه به مشکلات این پروژه در محدوده میراث فرهنگی شکارگاه خسروپرویز اشاره کرد و گفت: در این زمینه توافقاتی انجام شده و هم اکنون مشاور طرح در حال طراحی چهار مسیر برای اجرای این پروژه است.

وی افزود: این چهار مسیر عبارتند از عبور مسیر قطار شهری به صورت روگذر و در اتفاع، هم سطح، زیرزمینی و مسیر چهارم آن نیز اینطور تعریف شده که از محل قبل از شکارگاه پروژه تغییر مسیر داده به انتهای کارمندان رسیده و آنجا به شهرک ظفر متصل شود.

سرتیپ نیا تصریح کرد: این مسیرها همگی در حال بررسی است و نهایتا باید با میراث فرهنگی در زمینه یکی از این مسیرها توافق صورت گیرد و پیگیر جلب موافقت میراث هستیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی کرمانشاه با بیان اینکه این پروژه با در نظر گرفتن افق های دوردست جمعیتی طراحی شده گفت: در سالهای آینده به دلیل افزایش جمعیت سیستم ریلی یک نیاز ضروری برای کلانشهر کرمانشاه خواهد بود و با توجه به تمرکز جمعیتی که در محدوده شهرک مسکن وجود دارد، سیستم قطار شهری باید تا این محدوده کشیده شود.

سرتیپ نیا افزود: شاید با حذف مسیر از شکارگاه خسروپرویز به بعد، تنها پنج درصد مسیر را از دست بدهیم، اما به لحاظ جمعیتی 40 تا 50 درصد جابجایی مسافر را از دست می دهیم، چون اصل ماجرای قطار شهری برای جابجایی پیک جمعیتی در محدوده شهرک مسکن است که در حال حاضر 300 تا 400 هزار نفر در این محدوده ساکن هستند.

این مسئول ابراز امیدواری کرد: فاز اول این پروژه با حمایت مسئولین استان و تخصیص اعتبار مناسب نهایتا تا پایان سال آینده به بهره برداری برسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.