| کد خبر: 206636 |

اختصاص بودجه 5000 میلیاردی برای توسعه مترو و اتوبوس

عضو شورای شهر تهران از اختصاص بودجه 5000 میلیارد تومانی برای توسعه حمل و نقل عمومی خبر داد.

تین نیوز

عضو شورای شهر تهران از اختصاص بودجه 5000 میلیارد تومانی برای توسعه حمل و نقل عمومی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از  فارس، سید حسن رسولی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در دویست و دومین جلسه شورای شهر در مورد جزئیات لایحه بودجه شهرداری تهران، اظهار داشت: اعضای شورای شهر اعم از اینکه به ضرورت پیشگیری از ویروس کرونا واقف هستند، اما از انجام وظایف اصلی خود نیز غافل نشده و همه اقدامات را طبق برنامه زمانبندی انجام می‌دهند که از جمله این موضوعات مسأله بودجه شهرداری است.

وی گفت: حداکثر باید تا پایان اسفند لایحه بودجه سال 99 نهایی شود. در جلسه گذشته این لایحه به بحث گذاشته شد و تغییراتی نیز در آن حاصل شد.

این عضو شورای شهر تهران بیان داشت: بودجه تعیین‌شده در لایحه شهرداری نسبت به بودجه مصوب سال 98 با متمم آن 26 درصد افزایش یافته است. در بحث مصارف هزینه‌ها نیز متناسب با راهبردهای شورای شهر تغییراتی ایجاد شد.

رسولی گفت: 30 میلیارد تومان در ردیف کمک بودجه شهرداری به پلیس راهور اضافه و در حوزه معماری و شهرسازی با مصوبه شورا و تمرکز بر پروژه‌های تحقق‌پذیر اولویت‌محور 150 میلیارد تومان برای دو پروژه ساماندهی محله کن و فرحزاد و طرح نیلوفری اختصاص یافت تا اعتبار این سرفصل بودجه به 373 میلیارد تومان افزایش یابد.

وی ادامه داد: بر اساس تصمیم‌های اتخاذشده وابستگی بودجه شرکت‌ها و سازمان‌ها به شهرداری تهران حدود 25 درصد و کمک زیان دریافتی سازمان‌ها و شرکت‌ها به شهرداری 10 درصد کاهش می‌یابد و قرار شده 4500 میلیارد تومان برای پرداخت دیون به اشخاص حقیقی و حقوقی توسط شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به شهرداری تأمین شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اعلام کرد: همچنین بر اساس راهبرد تعیین‌شده در حوزه مدیریت شهری بیش از 5000 میلیارد تومان بودجه سال 99 برای توسعه حمل و نقل عمومی، زیرساخت ناوگان عمومی و بهره‌برداری از آن تخصیص یافته است.

این عضو شورای شهر تهران گفت: در حوزه کوچک‌سازی شهرداری نیز اعتبار 800 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده که با این رقم امکان خارج شدن حدود 3400 نفر از کارکنان شهرداری از طریق بازنشستگی در موعد مقرر و بازنشستگی پیش از موعد فراهم می‌شود.

رسولی ادامه داد: درآمدهای پایدار شهردار تهران نیز در سال آینده در صورت تحقق بودجه شهرداری به مرز 39 درصد از کل بودجه افزایش می‌یابد. همچنین 2000 میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های کوچک مقیاس توسعه محلی در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از مجموع بودجه مصوب 47 درصد سهم بخش تملک و دارایی‌ها و پروژه‌های عمرانی و 37 درصد سهم هزینه‌های جاری و پرداخت دیون می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به کاهش 25 درصدی وابستگی بودجه سازمان و شرکت‌های شهرداری عنوان کرد: این تصمیم در سال 99 اتخاذ خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.