| کد خبر: 187045 |

◄ چند نکته درباره اهمیت برنامه زمان‌بندی حمل‌ونقل ریلی و مترو

در شبکه مترو هرچه تردد قطارها بیشتر و فاصله گذار کمتر باشد برای وقت و تطبیق آن، ارزش بیشتری قائل می‌شوند.

تین نیوز

کارشناس مرکز کنترل و فرمان متروی تهران در مورد اهمیت برنامه زمان‌بندی حمل‌ونقل ریلی و مترو با تاکید بر این‌که برای انجام هر کاری باید برنامه مخصوصی تدوین شود تا از همه عوامل موجود و ظرفیت‌ها حداکثر استفاده به عمل آید، گفت: در آمد و شد قطارها، «وقت» از اهمیت به‌سزایی برخوردار بوده و به‌طور کلی بهره‌برداری در حمل‌ونقل ریلی و مترو بر اهمیت وقت بنا شده است.

به‌گزارش تین‌نیوز، اسماعیل درگاهی در گفت‌وگو با این شبکه خبری افزود: در شبکه مترو هرچه تردد قطارها بیشتر و فاصله گذار کمتر باشد برای وقت و تطبیق آن، ارزش بیشتری قائل می‌شوند.

او اظهار کرد: از طرفی چون در مرتب بودن ساعات مختلف حرکت قطارها در ایستگاه‌های شبکه مترو خود کارکنان مرتبط وظایف عملیاتی نیز نقش بسیار مهمی در تعیین زمان حرکت قطارها به عهده دارند، از این رو، تمام اجزای سیستم مترو در تطبیق ساعات خود نهایت کوشش را انجام می‌دهند.

 وی افزود: «قابلیت اطمینان» یک پارامتر کلیدی در شبکه حمل‌ونقل ریلی و مترو است که سطح خدمات‌رسانی به مشتریان را بالا نگاه می‌دارد به همین دلیل یکی از مشخصه‌های مهم حمل‌ونقل ریلی و مترو وجود نظم و ترتیب و حسن جریان و دقت عمل در امور تردد قطارها در شبکه است.

این کارشناس تاکید کرد: می‌توان گفت یکی از بزرگترین عواملی که در بدو امر، کارمندان و سپس عموم مردم را به وقت شناسی و استفاده از کوچکترین فرصت‌ها وا می‌دارد این است که قطارهای حمل‌ونقل ریلی و مترو در زمانی که قبلاً برای آنها تعیین شده از مبدأ حرکت کرده و سیر خود را درتمام مدت حرکت در هر ایستگاه طبق ساعات مقرر ادامه داده و در وقت تعیین شده نیز به مقصد برسند.

به گفته وی این قبیل پیش‌بینی‌ها و زمانبندی‌ها که به استفاده بهینه از ظرفیت‌های شبکه ریلی و قطارها بازمی‌گردد و به اشکال مختلفی تنظیم می‌شود، برنامه زمان‌بندی حرکت قطارها نام دارد.

به گزارش تین‌نیوز، درگاهی حداکثر استفاده از وقت با تنظیم برنامه زمان‌بندی قابل اجرا و مرتب را یکی از فواید تنظیم و اجرای برنامه زمان‌بندی تردد قطارها دانست و گفت: با این کار از نیروی کشش، واگن، ظرفیت خط، ایستگاه و همچنین از همه مأموران ایستگاه و قطار نیز استفاده کامل به عمل خواهد آمد.

او افزود: وجود برنامه صحیح و منظم همچنین باعث می‌شود کلیه کارکنانی که با حرکت قطارها در ارتباط هستند، به‌موقع اقدامات لازم را در مورد تهیه مقدمات عملیات سیر و حرکت قطارها تنظیم کرده و اعزام قطار را انجام دهند و در نهایت وظایف محوله را به نحو احسن به انجام برسانند.

کارشناس مرکز کنترل و فرمان متروی تهران گفت: همچنین مسافران و شهروندان نیز وقت خود را با برنامه زمانی حمل‌ونقل ریلی و مترو تطبیق داده و در نتیجه از زمان خود کمال استفاده را می‌کنند که البته در سیستم‌های حمل‌ونقل ریلی و متروی پیشرفته به قدری نسبت به اجرای برنامه تنظیمی اهتمام دارند که متعهد می‌شوند خسارت دیرکرد قطار را مطابق ارزش روز به مسافران پرداخت نمایند.

درگاهی استفاده کامل از پتانسیل کارکنان فنی و جلوگیری از اتلاف وقت آنان را یکی دیگر از فواید تنظیم و اجرای برنامه زمان‌بندی تردد قطارها ذکر و خاطرنشان کرد: استفاده بهینه از ظرفیت خطوط در شبکه حمل‌ونقل ریلی و مترو، جلوگیری از توقف بیهوده قطار، نظم قطارها در رفت و آمد و جلوگیری از بروز سانحه و انجام بهینه عملیات بهره‌برداری، از دیگر فواید تنظیم و اجرای برنامه زمان‌بندی تردد قطارها در شبکه حمل‌ونقل ریلی و مترو است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.